Sv: Barbackapad
JAG HAR!
Och jag är helt himla kär!
Visst, den är fortfarande lite nystel. Men den visar mycket stor potential!
Lång? Tänkte inte på det, faktiskt. Men den var tillräckligt lång för att rymmas på nyinköpta dressyrschabraket och tillräckligt kort för att paden jag har under (från h*öks) sticker ut lite där bak. (pållen har inte så mycket muskler, så jag ville padda upp lite för honom)
Premiärturen gick runt sjön (lite mer än en mil) och jag satt som gjuten i alla gångarter, kunde för en gångs skull slappna av i både trav och galopp vilket naturligtvis gjorde att hästen gick bättre.
Det stora pluset var att hästen var helt jämt svettig under samt att inte ett hårstrå var ruggat, ens på manken där jag faktiskt var lite orolig ett tag. (han har en rätt markerad manke)
Men då har jag misshandlat den lite innan jag satt upp så att den skulle bli lite mjukare och följsammare.
Jag hade sett den i USA när jag var där och blev rätt sugen redan då, så när jag såg att den kommit till Sverige slog jag till på en gång! Jag vill ju inte ha fårskinnspaddarna dels för att jag tycker de ser FÖR mjuka ut, och sedan för att jag inte tycker om fluff i kombination med hårfällning.
Bareteken är ju svart mocka med filtundersida. Och som sagt; riktigt snygg
Jag får väl fixa bilder till helgen!