Barbackaridning

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare peroseng
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 606
P

peroseng

Jag har kommit fram till att min häst sadel inte passar så bra så nu har jag tänkt rida barbacka ett tag, men jag skulle ändå vilja ha något mellan mig och hästen man blir så smutsig annars:p
Har sett många som rider med ett schabrak och en gjord men hur får ni det att hållas stilla. När jag har provat glider schabraket bara jättemycket bakåt. Tips?:D

Sv: Barbackaridning

pröva med ett annat schabrak, finns en här som har schabrak+gjord men tjejen har påtalat att hur still det ligger beror på vad hon har under. (hon har det så sommartid, för det finns ingen sadel som passar den ponnyn då)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 705
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 187
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 046
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka