Barbackasadel vs. bomlös

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hnota
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 997
H

Hnota

Vad använder ni för altenativ? Barbackasadel eller bomlös? Vad är skillnaden (det finns ju barbackasadlar med stigbyglar)? Vad rekommenderar ni?
Skriv gärna och berätta om era erfarenheter, både vad gäller de två alternativen och vad ni har lärt er på att rida i dessa.

Hade tänkt skaffa en till min islandshäst när hon kommer, för att från början lära mig sitta rätt och få en bättre kontakt.

Sv: Barbackasadel vs. bomlös

Barbackasadlar ger ofta ingen frigång för ryggraden medans de bomfria gör det ;)
Dessutom fördelar barbackasadeln inte trycket så väl..

Sv: Barbackasadel vs. bomlös

tipsar som vanligt om sök-funktionen. Jag har själv sökt mkt på barbackasadlar och barbackapaddar och det finns en hel del trådar om ämnet. Om bomlös finns det ÄNNU mer...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 425
Senast: Johanna1988
·
Utrustning Ja ge mig era bästa tips och trix, både på utrustning och tips på hur man lättast lär hästarna (och sig själv!) hur man gör det hela... 2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: TinyWiny
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 794
Senast: Migo
·
Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger... 2
Svar
23
· Visningar
4 368
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka