Barbackasadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Malin-90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 921
M

Malin-90

Jag har funderat på att skaffa en barbackasadel, men undrar om det verkligen är värt att köpa en sån, det är ju ganska dyrt och så.
Tacksam för alla svar! :rofl:

Sv: Barbackasadel?

ja det är ju inget fel på barabcka sadlar ! MEN använd ej stigbyglar till dem ! Det kan ge punktryck, om du har tänkt o använda stigbyglar är nog en bilig bomlös bättre ide. Läs mer om skilnaden på bomlös o barbackasadel ridning på en annan tråd som finns på nån av de här första sidorna på här på utrustnings forumet. Lite sidor med barbacka sadlar iaf du är intresserad.

www.equicomfort.se
www.ponnyprakt.se
www.equisoft.se
www.kaupreridsport.se

har en från keffly??? den har vi stigbyglar på och i den har vi ridit typ varje dag i flera månader. och där hon stog innan, där hade också en annan stigbyglar. men man kanse inte ska stå i dom man man ha föterna där i. och hon har inte ont i rygen som han hade när vi red i sadeln som var bak tung.

Stå upp i barbackasadel med stigbyglar är inte så bra nej, o rida lätt är kanske heller inte så bra om man inte har jäkligt bra lår o knä muskler så man inte lägger så mkt vikt i stigbyglarna.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 200
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
576
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka