Barbackasadlar

Sv: Barbackasadlar

:rofl:
Nog för att man kan Photoshop hyffsat, men att mixtra med folk har jag inte lärt mig än!:p

Ringt runt något än?

Haha ;)

Nope, kolla sista sidan i "Eskadron Dralon"-tråden. Har kollat lite andra sadelalternativ istället med kortare leveranstid.

Du kanske kan klara dig med en barbackagjord med fästen för stigbyglar? De kostar inte alls mycket (några hundralappar på Lillhästen i Stav, till exempel). Jag har kompletterat min med en tjock teddyvojlock med skumgummi inuti (från Börjes). Billig och bra lösning, tycker jag.

En ridgjord alltså?

Tidigare i tråden har en användare skrivit att den nog är mkt i vägen... Och det kan jag nog tänka mig också, för där var en tömkörningsgjord brukar hamna på min häst, där måste jag sitta om jag rider barbacka.

Jag upplever det inte som om den är i vägen. Du kan ju kolla på glirnashopen.com. Det finns en bild där under "för hästen", "sadlar och tillbehör" och sedan "ridvojlockar och sadelpaddar". Den kostar ju bara 300 kr, så det kan kanske vara värt ett försök. Du kanske vet någon som har som du kan låna av för att se vad du tycker? Sedan beror det ju också på hur mycket du tänker rida barbacka. Jag gör det bara då och då när jag tycker att det kan vara lite kul. Jag har en sadel som passar bra. Men ibland är det ju kul att variera sig lite!

Tyvärr känner jag ingen som har en, men på bilden ser det ut som att det inte skulle gå.
Jag ska ju använda den mkt tills jag får en sadel, men med lite tur har jag en sadel om ett par veckor. Men jag funderar på att köpa en barbackasadel ändå, för jag märker ju nu hur bra det hade varit att ha en, även om jag inte kommer använde den varje vecka är det ju ovärderlig när det väl strular sig med sadlar. Men nästa gång kanske jag inte har pengar till en bara sådär... Det har jag iofs inte nu heller men jag kan låna pengar eller få den som en alldeles för tidig 18 års present.

Jag har en från horsedream och egentligen ska man aldrig ha stigbyglar på en barbackasadel. Om amn tittar efter så har hästen en rand på ryggen efter som det ligger ett band som båda fästena för stigläderna sitter fast i. Men om du ska rida med stigbyglar så lägg på ett extra schabrak, vojlok under, eller köp en stötdämpande pad.

Annars så är den från horsedream VÄLDIGT bra. Man sitter som gjuten. Jag rider alltid i den , utan stigbyglar, och jag har aldrig ramlat av i den. peppar peppar. Däremot så har jag ramlat av med stigbyglar i en dressyrsadel...den du :D hahah

Liknande trådar

Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
436
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 410
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 241
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka