Bukefalos 28 år!

Barf + liten hund

paradox

Trådstartare
Har i princip bestämt mig för att gå över till BARF med min jappe, men har en liten undran?

Detta med råa köttben, kan han verkligen äta det? Då menar jag rent mekaniskt! Okej kyklingben och så klarar han säkert, men hur stora ben klarar en liten (8 kg) hund att tugga sönder? När jag ger honom märgben eller torkade oxben (t ex) äter han ju inte benen utan gnager bort köttet/märgen.:confused:



Hur gör ni som barfar lite mindre hundar?
 
Sv: Barf + liten hund

Jag ger bla kyckling och kalkonhalsar till min 2kg hund.
Sen kompletterar jag med andra lite större rena ben som tar flera dagar för honom att få i sig
 
Senast ändrad:
Sv: Barf + liten hund

Har i princip bestämt mig för att gå över till BARF med min jappe, men har en liten undran?

Detta med råa köttben, kan han verkligen äta det? Då menar jag rent mekaniskt! Okej kyklingben och så klarar han säkert, men hur stora ben klarar en liten (8 kg) hund att tugga sönder? När jag ger honom märgben eller torkade oxben (t ex) äter han ju inte benen utan gnager bort köttet/märgen.:confused:



Hur gör ni som barfar lite mindre hundar?

Börja med de mjukaste och minsta benen, och låt hunden lära sig...:laugh:
Sen så i till exempel kyckling- och kalkonkorvarna man köper så är det ben med i. Fast nermalt. Så de får i sig ben ändå.
Men självklart är det bra om de får ligga och gnaga också. Som sagt, man börjar lätt och jobbar sig upp!
 
Sv: Barf + liten hund

Min tax är i samma storlek som din och äter Barf. Han får utöver kycklingen en del fläskben och broskben från gris som han utan vidare får i sig. Han äter även med lätthet de tunnare nötrevbenen samt oxsvans. Från slaktaren får vi stora nötben med mycket brosk på. Brosket tar han med en gång men benen varar i ett par dagar. Ibland blir det delar som han inte rår på och då slänger jag dem bara - eller så äter nån av de andra, större hundarna det.
 
Sv: Barf + liten hund

+ Ni andra

Tack för svar! Får börja med mjukare ben då, och sedan får man väl helt enkelt prova med större, funkar det så gör det :)
 

Liknande trådar

Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 487
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 612
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 330
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 184
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp