Sv: Barfa?

BARF är en förkortning av Biologiskt Anpassad Rå Föda och att barfa innebär i princip att man matar sin katt med sånt som deras matsmältningssystem är anpassat för att hantera dvs rått kött, inälvor ben osv. Sånt som den normalt skulle äta om den jagade själv. Våra små tamkatter jagar mest möss, fåglar och andra smådjur medan de stora kattdjuren tar större byten....för att dom kan. ;)

Min lilla 6 månaders buskisse tycker att det bästa som finns är rådjur men han behöver lite hjälp med att fånga bytet så det får kollegans gubbe göra. :D
Till vardags äter han kycklingdelar av olika slag, fläskkött, nötkött, lamm osv.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 209
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har haft problem med getingar på min uteplats. Varje år spreyar jag med radar i hålen i teglet för att de inte ska bygga bo. Det har...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: LadySara
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 189
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Roliga bilder och memes om katter!
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025