Barfota bild

Sv: Barfota bild

*Knapplån*
P.s. Det är lätt att lägga in bilder när man väl lärt sig tekniken:angel: ,innan man fattar hur man gör är det lätt att bli skogstokig på datorn.:rofl:

Jag skiter i det här,,,

Du lilla skutt ska ju snart komma upp och hälsa på, kan du hjälpa mig då. Du verkar ju vara bra på att pilla på rätt knapp och musen.:o

Senast ändrad:

varför ska du redigera dom?
Lättast är att lägga in dom i photobucket.
om du går in på "Datorer" här på buke så finns det en jättebra beskrivning i en nålad tråd.
Och om bilderna är stora så redigerar man dom mkt lätt i photobucket.

Om du följer trådens tips så kan det inte ta mer än 15 minuter att lägga in bilder här.
Lycka till!

Gud så enkelt det kan låta,,, Tack för hjälpen. *skitförbannad*:devil:

Förlåt, men jag hade ingen aning om hur man gjorde heller första gången men när jag hittade den förklaringen så klarnade allt. Jag följde tråden och gjorde som det stod, då tog det ca 15 minuter att lägga upp en bild här på buke, nu gör jag det på mindre än 1 minut.
Jag tror inte att det tar flera veckor för er att lära sig att lägga upp bilder och jag är relativt säker på att ni har bider på hovar som är oskodda som ni har verkat. Så jag tycker att det är lite konstigt att ni inte lägger ut några bilder. ( nu menar jag inte Lilla Skutt, då hon la in bilder i tråden ganska snabbt ändå)
Jag börjar få den känslan att ni döljer något. Antingen är ni inga hovslagare. Utan bara utger er för att vara det på ett forum. Eller så är ni rädda över vad vi ska tycka om era verkningar.

Jag tror inte så mkt på era bortförklaringar längre...

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det ser lite halvfärdigt ut.

Håller helt med! Just den här hästen är egentligen inte särskilt representativ med tanke på att jag verkar den med ganska varierande tidsintervaller. I det här fallet 3 månadsperiod...Och ja...jag var inte helt färdig, så varför jag lade ut den här bilden vet jag egentligen inte, men jag tog inte när jag va helt klar. Blev distraherad av nåt eller nån... Men jagf lovar att återkomma när jag har en bättre bild/häst att visa upp!

Jag skiter i det här,,,

Du lilla skutt ska ju snart komma upp och hälsa på, kan du hjälpa mig då. Du verkar ju vara bra på att pilla på rätt knapp och musen.:o
Jag får väl bli hovfotograf jag med min digitalkamera då!:D
Fast din dator vettja inte om jag kan..:confused:
Jag är ju faktiskt bara van vid mina egna knappar och mus!:o :rofl:

P.s.Ska jag dokumentera att du kan verka bättre än OL&Co så får du banne mig bjuda på Pizza som lön.;):idea: :rofl: *asgarv*

(Vi har ingen sån däringa tjöcker Panpizza med hemleverans här på landet.:D*avundsjuk*)

Sen är det så fint väder nu ,så att sitta framför datorn är liksom olagligt på nåt vis!:cool:

Äh, Vadårå? Det finns väl nätter! :D ;)

P.s. Det är lätt att lägga in bilder när man väl lärt sig tekniken:angel: ,innan man fattar hur man gör är det lätt att bli skogstokig på datorn.:rofl:

Jo tack, det känner man till! Min dator har nästan flygit ut genom fönstret mer än en gång! :devil: :devil:

Gammal bild på häst som behövde hjälp.

Efter två verkningar(4veckor emellan)
Hästen mkt bekvämare ,står inte under sig längre ..Gallor och stelhet nästan helt borta.
Hästen har en fånghistoria och ägaren hade förut problem med att få rätt hjälp och råd med hovvården.
Första gången var hästen så stel vid verkningen att det tog över 1,5 timme att verka den(nä jag skojar inte..:cry: )
Numera kan hästen verkas normalt utan pauser och protester.:)
Blev lite dumt för bilderna är tagna från olika håll .*synd*(man blir trött i huvet efter att verkat besvärlig häst)

Senast ändrad:

Tack för bilderna! :banana: :bump:

(synd bara de inte visade undersidan också) Ha ha, jag är aldrig nöjd! :devil:

Jag gillade att du skrev lite historia bakom också. Det där om att det tagit två verkningar till att få hovarna som på andra bilden var bra info! :) Ibland verkar det som om folk tror att deras hovis kan rätta till ett långt gånget problem på bara en verkning och så byter de hovis och snackar skit. :(

Ser jääättetrevligt ut :love:

Har själv hittat en hovslagartjej i Skara som ska ta över min hästs hovar efter sommaren. Utbildad och allt :p
Hennes barfotahästar ser guld ut.Som jag alltid sagt är jag inte ett dugg negativ till vanliga hovslagare om dom gör ett bra jobb. :d

Jag har fortfarande trots avsaknad av utflytningar och kontinuerlig hovvård fortfarande problem med Bärrandsröta :cry:

Har kommit fram till att det är en av hagarna som måste påverka negativt då det händer vid samma tidpunkt varje år. Några veckor efter betesutsläppet. Sedan efter behandling blir det bra och håller sig borta resten av året. Nästa år ska jag ha fotbad som förebyggande också :idea: Nu när jag vet när det uppkommer.

Någon ide varför det bara verkar drabba unghästar?

Mumin

Jag får väl bli hovfotograf jag med min digitalkamera då!:D
Fast din dator vettja inte om jag kan..:confused:
Jag är ju faktiskt bara van vid mina egna knappar och mus!:o :rofl:

P.s.Ska jag dokumentera att du kan verka bättre än OL&Co så får du banne mig bjuda på Pizza som lön.;):idea: :rofl: *asgarv*

(Vi har ingen sån däringa tjöcker Panpizza med hemleverans här på landet.:D*avundsjuk*)

Humm,,, här går man ut på bred front...

Jag har bokat en överraskning till dig, törs du, kan du och går du då inte vilse???

P.S jag pillar vidare,,, Kanske får jag snart expert hjälp utifrån hur man ska pilla på musen så det händer ngt.:o

Humm,,, här går man ut på bred front...

Jag har bokat en överraskning till dig, törs du, kan du och går du då inte vilse???

o
Lägg av..nu blir jag ju nyfiken!:bump: Har man sagt A får man säga B!!:devil:
Jag hatar hemlisar!:mad:
Vilse ?Jag *host* kör väl aldrig vilse?:angel: :o

Lägg av..nu blir jag ju nyfiken!:bump: Har man sagt A får man säga B!!:devil:
Jag hatar hemlisar!:mad:

Men om jag avslöjar hemlisen så blir det ju ingen hemlis???

Här kommer svaret:bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

Bra va??

Mer nyfiken kvinna har jag aldrig stött på.

Fråga: Är det fullmåne snart?? (Nyfiken)

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: BoYo
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 230
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 624
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka