barfota boots

proxyma

Trådstartare
Ännu en djungel, jag är påväg att köpa barfotaboots till min pålla, förstår att olika typer passar olika hästar men ändå. vad tycker ni e bäst?
Vilken typ/märke av boot har du? och vad är för och nakdelar med dom?
måste man verka hovarna varannan vecka för att den ska passa?
har nån provat marquis supergrip är dom värda pengarna? eller finns det bätre alternativ, jag vill främst ha en boot som man kan rida med men även ha i hagen ibland

Sv: barfota boots

Easy boot Edge !!!!

Sitter som gjutna, inget skav, går att brodda, alla delar utbytbara.

oki tack :). läste på en hemsida att det är en vänster och en högerboot, är det nån skillnad på form? och så va de en sak till, måste man spänna dom med mejsel varge gång dom ska på eller är de någon form av "snabbfäste"

Jag har provat det mesta i barfotaväg under ett par år.
easyboots orginal. Epic, boa, old mac, marquis mfl.

Och jag måste säga att Marquisen är bäst. Helt enkelt för
att de sitter bra, alla delar utbytbara och billiga. även sulan när den blir sliten ( behöver inte köpa helt ny boot som med andra sorter) Lätt att brodda utan att det finns hål genom booten som det kan komma in grus mm på sommaren.
Bra stötdämpning och anpassningsbara. Lätt att ta på och av

Känns som en highteck människo gympasko

marquisen håller dom luften i kuddarna eller pyser de ut efter ett tag, tänkte om man eventuellt behöver ha dom i hagen nån dag?

Hej!

De håller luften bra. Skon är ju formgjuten om man säger så.
Så även om inte kudden är pumpad så sitter dom som berget om det
är rätt storlek. Nu när det har varit halt har jag haft dom opumpade till och från hagen mm om jag inte ska rida.

marquisen håller dom luften i kuddarna eller pyser de ut efter ett tag, tänkte om man eventuellt behöver ha dom i hagen nån dag?

Jag har haft marquise-boots och jag tyckte inte att de funkade optimalt. Gummikudden baktill gav lite skav. Fukt + gummi = inte en optimal kombimation bak på ballarna. Dessutom hoppade det ner smågrus och sand som låg och skavde.

Jag tycker att easy-bootsen är mkt bättre eftersom de inte lägger tryck på ballarna + att de har gaiters som går upp och förhindrar att smuts kommer in eller att skon trampas av.

Det finns flera trådar med utlåtanden om olika boots och vilka hovar de passar, använd sökfunktionen.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Miingla
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 909
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag håller på att få ordning på hovarna på mitt sto och hon går nu barfota. Problemet är att hon blir öm i sulorna då det är hårt i...
Svar
11
· Visningar
1 658
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka