• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare mimmi_t
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 084
M

mimmi_t

Hej alla Ftävlare.

Ni som har barfota hästar, rider ni utan brodd eller har någon erfarenhet om hovbootsen, typ Boa ?

Vilket tycker ni är bäst ?

Tycker det känns läskigt att rida FT utan brodd.. Letar nu efter gräsbroddar till Boabootsen , vilket inte är så lätt!

MVH
Mimmi

Sv: Barfota?

och jag skulle inte vilja rida fälttävlan med sånna boots, det verkar väldigt klumpigt och besvärligt för hästen.
Hellre ta det föriktigt utan broddar i så fall och åka till banor med mest sandmark

Men det bästa är nog att sätta på skor...

Att sko är helt uteslutet, no more hovproblem!
Ska testa nästa vecka, får se hur det blir!

Jag rekommenderar att du byter ut boabootsen mot easyboots. De är inte hälften så klumpiga :idea:

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 668
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 166
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka