• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 625
H

hasselby

Så här e det. Min häst har varit sjuk lite till o från. Och nu har han fått en ordentlig sår skada på benet, och ska nu vila en längre tid, så vi kan ta nya tag senare i vinter. Och så var det här med skor. Min hovslagare tycker att jag ska ha honom barfota för att hovarna skulle må bra av det.. (( och bla bla) Men han e ju liksom öm av sig i fram. Jag e så rädd för att det ska hända något el hovarna el så.. Så vad ska jag görs??? Tips? Han kommer ändast att vara på mjukt underlag.. Men han e fullblod:smirk:¨Tips snälla???

Sv: Barfota!

Jag fick ta av skorna på min polle med pga dålig hovkvalitet , ömmande lite i början men sen gick det jätte bra , har varit utan skor nu i 6 månader så nu går det bra på grusvägarna med , ska din häst bara så så hade jag tagit av skorna dyrt nog ändå.. lycka till

Frågan är ju om hästen klarar av att gå barfota. - Och det vet man ju sällan innan man provat. Huvudsaken är att hästen inte har ont av att gå utan skor.

ónt vet jag inte.. Men öm kommer han ju vara i början

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
876
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden... 2
Svar
28
· Visningar
4 449
Senast: Ida94
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka