Barn och datorer

Sv: Barn och datorer

Min son fick sin första dator när han var 5 år, Commodor eller vad de hette på den tiden o långt innan internet var allänt tillgängligt.
Det var långt innan Windows var uppfunnet, allt fick knappas in med kommandon.

Idag är han 35 år o välavlönad datasystemskonsult.

MIn grabb sålde sin commodore 64 för han var inte intresserad, sen var det jag som fick laga lösa delar som gick sönder :D. Men han kan nog ta sig fram i datorn idag.

Sv: Barn och datorer

Min son fick sin första dator när han var 5 år, Commodor eller vad de hette på den tiden o långt innan internet var allänt tillgängligt.
Det var långt innan Windows var uppfunnet, allt fick knappas in med kommandon.

Idag är han 35 år o välavlönad datasystemskonsult.

Fast idag när man pratar om att sitta vid datorn handlar det ju mer om att sitta chatta eller vara på facebook..inte hålla på med programering. Mer åskådare än deltagare så att säga..

Däremot tror jag att tex bollibompaspelen kan vara utvecklande för barn, dock inte nödvändiga. Min son sitter ibland spelar lite, en stund tycker jag är OK.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 207
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 937
Senast: Bullen22
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 666
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka