Bukefalos 28 år!

Barn och jämställdhet

Gud. Vi har en maxbok. Jag avskyr sättet de skrivs på. Har aldrig kunnat läsa dem som det står. "Nalle ramla potta"?! Det gör ont i ögonen. Nä, jag har gjort korrekta meningar av orden. Maxböckerna är toksågade här. Dottern tyckte (tyvärr..) om dem men hon har bara fått en som jag fick läsa gång på gång. Övriga fick hon läsa på andra platser och jag tror de fanns på YouTube med som hon klickade in på en tid.
;) förlaget vägrade nästan ge ut dem också. Men A gillade dem.
 
Ha, ha, det verkar som om man antingen älskar eller hatar Maxböckerna :). Själv älskar jag dem och alla andra böcker av Barbro Lindgren.
Hon är min idol :love:
 
Gud. Vi har en maxbok. Jag avskyr sättet de skrivs på. Har aldrig kunnat läsa dem som det står. "Nalle ramla potta"?! Det gör ont i ögonen. Nä, jag har gjort korrekta meningar av orden. Maxböckerna är toksågade här. Dottern tyckte (tyvärr..) om dem men hon har bara fått en som jag fick läsa gång på gång. Övriga fick hon läsa på andra platser och jag tror de fanns på YouTube med som hon klickade in på en tid.

Jag känner inget särskilt inför dem faktiskt. Jag läser mer med riktiga ord, t ex finner jag ingen anledning att säga "vovve" när det faktiskt heter "hund". Men lilla pojken gillar dem så vi läser dem. Roligast är när mamman blir arg när Max kissat på golvet och hunden kissat i Max blöja och mamman säger FY FY FY!!

Två andra bokserier som jag dock verkligen ogillar är böckerna om Kråke och böckerna om Mamma Mu.

Kråke-böckerna är så besserwissiga och helt olitterära och påklistrat allmänbildande och "titta så tokigt det kan bli". Dessutom sjukt dåligt och oinspirerande språk. Jag vet inte, det bara kryper i mig när jag tvingas läsa en Kråkebok. Har gömt undan de vi har faktiskt.

Och Mamma Mu, ja illustrationerna är fantastiska men det är det enda. Hjärndöda stories.
 
Jag läser mer med riktiga ord, t ex finner jag ingen anledning att säga "vovve" när det faktiskt heter "hund". .

Jag skulle behöva sådana som du i min närhet :angel:. Har alltid lärt mina barn att det heter hund, katt, häst osv. Men ändå ska majoriteten lära mina barn vovven, kissen, totton, osv. Varför? :confused: :rage: Min blivande tvååring säger "datte" -(katten) - så uppenbarligen inte svårare ord än andra ;)
 
Jag skulle behöva sådana som du i min närhet :angel:. Har alltid lärt mina barn att det heter hund, katt, häst osv. Men ändå ska majoriteten lära mina barn vovven, kissen, totton, osv. Varför? :confused: :rage: Min blivande tvååring säger "datte" -(katten) - så uppenbarligen inte svårare ord än andra ;)

Nej jag förstår verkligen inte heller.
 
Jag skulle behöva sådana som du i min närhet :angel:. Har alltid lärt mina barn att det heter hund, katt, häst osv. Men ändå ska majoriteten lära mina barn vovven, kissen, totton, osv. Varför? :confused: :rage: Min blivande tvååring säger "datte" -(katten) - så uppenbarligen inte svårare ord än andra ;)
Vår katt kallas kissen och har gjort sedan innan första barnet föddes :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp