Barn som jävlas

mian1

Trådstartare
Eller om det nu räknas som bus?
Lillan har haft litet kalas i dag och bland annat kom kompisarnas döttrar. Den stora flickan (6 år) har hittat på bus förut. Oförargligt, men förvånande. Fattar inte varför. Hon säger inget utan smyger iväg själv och hittar på. Sist hade vi fått en tub tandkräm utklämd på badrumsvågen. Hon är det enda av barnen som går på toa själv så hon var liksom den enda misstänkta. Självklart erkänner hon inte. I dag käkade hon först upp godiset. Visseligen var det till barnen, men det var ju tänkt att de skulle dela och inte att hon skulle lura iväg de yngre för att ta allt själv. När de åkt hem hittade vi ny tandkräm på vågen, en hel karta klistermärken saknas (inte "stulna" utan borttagna från skyddspappret) samt att vår nya örontermometer är spårlöst försvunnen. Min dotter tror att hon sett den stora flickan med den i vår säng och en av kusinerna hävdar bestämt att den stora gömt termomtern i en säng. Själv är hon helt frågande och säger sig aldrig ha sett den.
Vi hade inte öppnat kartongen förut så vi kan ju inte svära på att det fanns en där, men det verkar ju otroligt att den skulle varit tom i affären. Jag har vänt uppochner på hel huset för bebisen är sjuk så jag behöver verkligen termomtern nu.
Hur bemöter man henne så att hon berättar ifall hon har gömt den och i så fall var? Vill också veta var hon klistrat upp klistermärkena så att jag har en chans att ta ner dem innan de sätter sig för hårt.
Jag kan inte fråga min dotter för när den stora hittar på hyss får de små inte vara med så att de inte kan tjalla.
 
Sv: Barn som jävlas

I mina ögon så är det misstänkt likt svartsjuka!
Hon vill ha uppmärksamhet!
Rätt eller fel?

//mimmipigg
 
Sv: Barn som jävlas

HOn har just fått ett nytt syskon så det handlar säkert om det. Termometern tror vi nog att hon är oskyldig till. Efter förhör med dottern så visade det sig att det var magneter (kylskåpsmagneter) och inte termomtern som flickan gömt i en säng. Dem hittade vi, men termometern finns inte så kanske var kartongen ändå tom från början???

Vill tjejen att vi ska kommentera hennes hyss? Vi har inte nämnt tandkrämen till hennes föräldrar eftersom vi tycker att det känns onödigt att hon får skäll för en bagatell. Fast det kanske är fel?
 
Senast ändrad:
Sv: Barn som jävlas

Min f.d. sambo (nr 4 i en syskonskara på 4) var på fest med sin familj, tog en chipsskål och gömde sig i garderoben medan alla letade efter honom och kom inte ut förrän den var uppäten.:p

Hans försvar var att han aldrig hann med annars.

Jag tror nog också att det är en uppmärksamhetsgrej. Kanske ni kan stävja genom berätta för alla barn (utan att peka ut henne) att ni har hittat tandkräm på badrumsvågen och att ni blir ledsna när ni sedan ínte har tandkräm till att borsta tänderna?

En örontermometer är väl inte direkt billig heller, hoppas att den återfinns!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Frågar för att höra om det är någon som kan hitta ett mönster eller orsak som jag har missat. Här hemma bor det en bearded collie...
2
Svar
23
· Visningar
4 574
Senast: Nenyah
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 145
Senast: krambanan
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
3 942
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp