Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Varför är et så olika år för olika växter och svampar. Just i år har smörsopparna översvämmat mina omgivningar. Varför just i år?

Och varför har mina två ekar så ohyggligt mycket ekollon just i år? Det är som att gå på rullgrus när jag korsar gräsmattan under dem.
 
Sist jag åt mosbricka var möjligen ett annat millennium. :o Obscena mängder grillkrydda och vit kebabsås i en krater i ena moskulan. Håll mig inte ansvarig för sentonåriga mandas smakpreferenser tack! Andra smakkombinationer jag minns nostalgiskt är räk- eller steppsallad, rostad lök och senap.

Självklart bara riktigt mos gjort av potatis!
 
Snabbmat från korvkiosken. Eller macken.
Potatismos, en (eller två) korvar av valfri sort
Tillbehör är t.ex. rostad lök, räksallad, majonäsgurka, grönsallad etc etc.

Senap, ketchup, grillkrydda efter behag.

Jag föredrar bratwurst och enbart senap plus en klick räksallad. :D
Tillägg: en veg mosbricka var på den gamla goda tiden mos med tillbehör. Veg korv fanns bara i hälsokostbutiken. :eek: :D

Edit: luffare var alternativet. Korvbröd med två kulor mos. Mmmmm!
 
Snabbmat från korvkiosken. Eller macken.
Potatismos, en (eller två) korvar av valfri sort
Tillbehör är t.ex. rostad lök, räksallad, majonäsgurka, grönsallad etc etc.

Senap, ketchup, grillkrydda efter behag.

Jag föredrar bratwurst och enbart senap plus en klick räksallad. :D
Är det bara ett ny-namn på korv-med-mos? Eller är det någon väsentlig skillnad på de rätterna?
 
Räknas det inte om det är köttbullar till?
Det åt jag sist. Hade precis börjat kunna äta igen efter en operation och blev orimligt sugen på Sibyllas mos.
Njae? Då är det väl bara köttbullar med mos,? Eller?
Tänker att det beror på utbudet där man handlar?🤔
Om ett gatukök erbjuder köttbullar med mos eller korv med mos så kan man beställa "en mosbricka med... "

Typ?🙈
 
Räknas det inte om det är köttbullar till?
Det åt jag sist. Hade precis börjat kunna äta igen efter en operation och blev orimligt sugen på Sibyllas mos.
Haha, intressant sak att bli sugen på - jag har ingen aning om hur sibyllas mos smakar.
Så som svar, har aldrig ätit mosbricka, men blev lite sugen nu.
 

Liknande trådar

Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 015
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
356
Senast: Pilot
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 135
Senast: Badger
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp