Barnböcker om att vara sjuk

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Is
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 869

Is

Trådstartare
En 4 årig tjej i min närhet har nyligen fått epilepsi, det blir många turer med ambulans och många timmar på sjukhuset.
Jag hade velat ge henne lite böcker, några som på ett bra sätt berör det här med att vara på sjukhus.

Har ni några bra tips?

Laga mej sa pulvret, har varit en favorit. Och Aj de gör ont, tror jag en annan heter, som vi också har läst mycket.

* Jenny*

• Gilla
Reactions: Is
Dagspöket på sjukhus är väldigt gullig tycker jag. Dock inte så "informativ" liksom, utan mer en rar historia om dagspöket som hamnar i lite tokiga situationer på ett sjukhus.

Vilken fin idé förresten 😊

• Gilla
Reactions: Is

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 037
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 297
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: WildWilma
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 526
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka