Bukefalos 28 år!

Barnen blir större och ponnyerna mindre.

Sv: Barnen blir större och ponnyerna mindre.

Rumpnissen skrev:
Man skulle ju kunna väga både ponnyn och ryttaren och ha maxvikten vid t:ex en sjätte del av ponnyns vikt.
OCh hur mycket meck blir inte de då. Det kommer bara resultera i att vi får mindre arrangörer och de också ska skaffa en stor våg(som antagligen inte blir så billig)
 
Sv: Barnen blir större och ponnyerna mindre.

Men hallo!
man kan int alltid tänka på att gynna sporten. OK jag tycker heller inte att det är snyggt med jättelånga ryttare, men alla ryttare har i nte ambitionerna att rida em och nm etc. Skall de ryttarna inte få tävla alls då?
Dessutom är det så att de flesta inte växer så mycket mellan 16 och 18 års ålder. Sedan kan det också vara så att man inte klarar att rida sin ponny"rätt" förens efter det att man är 16. På det sättet skulle det ju inte gynna sporten att sänka åldersgränsen.
Man kan ändå rida sin ponny även om man int kan tävla.
Systemet fungerar bra, den som vi byta sin ponny mot större kan göra det men om man inte vill kan man stanna kvar.
Ett sätt som man skulle kunna göra om systemet är att man hade fler åldergrupper. Tex d-ponny -12, d-ponny 13-16, d-ponny 16-18 osv
 
Sv: Barnen blir större och ponnyerna mindre.

Ja det är ju hemsk att se alla, långa eller tjocka barn sitta på sina små ädla ponnysar .. Men !
Jag tycker att 18 års gränsen ska finnas kvar, egentligen är det ju konstigt att det ska behöva gå på ålder, jag förstår att det är svårt att väga och mäta barnen eftersom, precis som du redan nämde, kan ju ponnysarna vara av olika storlekar! Men, man kan ju vara 14 år och jättefet o skitlång, men då ska man få tävla ponny men om man är 17 år, smal och kanske inte så lång, som kanske dessutom sitter i balans på sin ponny, nej då ska man inte få tävla sin ponny... P.g.a. alla större barn som rider sina småponnysar för länge.

Det är svårt att veta hur man ska göra men åldersgränsen tycker jag inte dte är något fel på .. Även om man ändrar den kommer det finnas många för stora barn på ponnyerna. Jag ser oftare för stora B-ponny ryttare än för stora C- d ponny ryttare. Nästan aldrig förstora c-d ponny ryttare faktiskt! Jag tror inte heller att de som är för stora för sina ponnysar oftast är 17, 18 år utan det finns många, många 14åringar tex som är alldeles för stora!

Jag menar bara att jag tror inte man får bort de för stora ryttarne genom att sätta en lägre åldersgräns.
 
Sv: Barnen blir större och ponnyerna mindre.

Nej jag tror inte heller det. jag tror inte någon som är "stor" rider ponny fram till man är 18, möjligen fram till 16 då många andra går över, för att slippa vara "yngst" på stor häst tävlingarna. De som är kvar till 18 är oftast de som storleksmässigt har möjlighet till det. Tror jag. Nu var det iofs ett tag sen jag tävlade ponny aktivt, men ändå.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp