Bukefalos 28 år!

Barnkläder...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnkläder...

Mina två pojkar är smala och långa 11 och 9 år. Till dem jagar jag "tjejbyxor" för att slippa sy in linningen. De vill ha röda kläder, gärna med coola hästar på. Det är inte lätt :mad: Jag brukar påpeka det varje gång jag handlar för att iaf försöka påverka ngn. Min flicka är också lång och smal så då är byxor ganska lätt, men tröjor... korta i livet, åtsittande så att det blir knöligt med undertröja och allt detta rosa glittriga och "sexiga" hon är 7 år! Hon har hittills haft "pojkbadbyxor, men nu vill hon ha en bh-baddräkt, dvs bikini, för det har ju kompisarna...
USCH för de stora klädkejorna som tvingar på oss dessa kläder! :(
 
Sv: Barnkläder...

Tack för tipset, ska kolla om de finns kvar.
 
Sv: Barnkläder...

Jag kan bara hålla med!

Jag har en son på 5 år och jag springer mellan pojk och flickavdelningen. Muttrar ilskt över att det är massa flammor, döskallar och drakar och tråkiga färger på killkläderna.

Men ju äldre han blir ju svårare blir det att köpa flickkläder eftersom det står GIRL eller PRINSESS på så mycket. Sonen älskar rött och rosa och skulle gärna ha mer av dessa färger på sina kläder.

Jag lärde mig tidigt att gå upp minst två nummer i storlek när jag köper på tjejavdelningen för annars blir det för smått.

Men värst av allt är ju string, BH och minitoppar till små barn! :devil: Spyr!!!

Vad skall vi göra åt det tycker ni?
Vi måste ju försöka påverka!

/Åsa
 
Sv: Barnkläder...

Ett upprop kanske vore något men hur drar man igång det? En hemsida där alla som vill förändra klädidealen kan skriva så man får stor räckvidd kanske... Kvällstidningarna tar ju upp det med jämna mellanrum men blir nertystade av klädeskedjorna då folk trots allt handlar där... Vad ska man göra för kläder behövs ju och de är billigast...
Någon som vet hur man går tillväga?
 
Sv: Barnkläder...

Ja, vad ska vi hitta på? Jag är med!

Vi måste protestera o visa vad vi tycker på ett bra o starkt sätt!

Men HUR gör vi?????
 
Sv: Barnkläder...

När jag blir stor ( ;) ) vill jag öppna en klädkedja på internet som säljer unisex-barnkläder, i alla möjliga storlekar och färger. Sen vill jag också sy kläder som passar alla människor. Jag är för liten för storlekarna medan min pojkvän är för stor som det är nu.
Nån som hänger på min idé? :)
 
Sv: Barnkläder...

Jag har också fått spel på detta med kläder.

Var och skulle handla underbyxor till min dotter som drar storlek 86/92 nu. Hon är 1,5 år. Det fanns massor av olika trosor men jag var tvungen att fråga expediten för att hitta underbyxor. De hängde nämligen inte bland de andra underkläderna i den storleksgruppen utan istället vid babyhyllan. Dessutom fanns det enbart vita eller ankstjärtstrosor, inga färger eller nånting. Expediten sa att efterfrågan var för liten. Min fundering då är hur många 1,5-åringar som använder trosor? Min lilla är iaf inte torr än och inte ens i närheten heller.

Unisexkläder finns det ju vissa internetshoppar som poppat upp med och även om de inte är jättedyra så ligger de flesta över de stora kedjorna i pris.
 
Sv: Barnkläder...

Fast de flesta trosorna är ju idag "blöjanpassade", dvs en blöja får plats i dem utan problem. Dessutom fyller ju inte underbyxorna riktigt den funktion idag som de gjorde förut, dvs att hålla blöjan på plats, den sitter ju bra ändå. Jag köper trosor till min tvååring.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp