Bukefalos 28 år!

Barnlitteratur!

Sv: Barnlitteratur!

Den är otroligt bra och en bok som verkligen sätter sig i skallen! Även jag kan rekomendera den! ska man bli lärare är lärare borde det bara obligatoriskt att ha läst den!
 
Sv: Barnlitteratur!

Såg att flera har rekommenderat Michelle Magorians God natt Mister Tom, och det gör jag med, underbar bok!

Hon har även skrivit fler böcker om barn i lite mer leller mindre utsatta situationer, alla böckerna utspelar sig dock runt andra världskriget, men man har inga problem att ta till sig och känna med karaktärernas historia och de problem de ställs inför.

Hemlängtan - Rusty kommer hem ifrån att varit avakuerad till USA i flera år, inget blir som hon tänkt sig.

En liten kärlekssång - Rose och hennes syster tar chansen att få en sommar för sig själva i lilla byn Saltmouth, när kvinnan som ska se efter dem inte kan komma, de är med om en rad händelser och möten med människor och inget blir sig likt.

Plats på scen och I rampljuset - 1:a boken är det älsta brodern i familjen som har huvudrollen, det är inte lätt för Ralph att följa sin dröm om att stå på scen, hans mamma stöder honom helhhjältat, men vad gör man när ens pappa är fullt övertygat att man är homo då?
2:a boken handlar om yngsta syster i familjen, stå på scen är det sista Elsie vill, men vad gör man inte för att komma undran en sommar av terrror!

Kram, Maya
 
Sv: Barnlitteratur!

Funderar febrilt på om jag inte läste några hästböcker om tjejer som flydde till stallet...

Marie Louise Wallin, har skrivit en hel del böcker om utsatta barn och en del handlar även om hästar, tex Strawberry betyder smultron och Tovan
 
Sv: Barnlitteratur!

Den är otroligt bra och en bok som verkligen sätter sig i skallen! Även jag kan rekomendera den! ska man bli lärare är lärare borde det bara obligatoriskt att ha läst den!

Kan bara instämma, jag också! Otroligt bra bok. Fy vad jag grät...

Och ja, jag läser också till lärare. ;)
 
Sv: Barnlitteratur!

Instämmer med kören för Michelle Magorians verk, framför allt "Godnatt, mr Tom" och "Hemlängtan".

Harry Potter kanske rentav också?

Läste en bok i mellanstadiet som jag tror hette "Inkeri kommer hem", handlade om en liten flicka som varit evakuerad i Sverige under kriget och som sen skulle tillbaka till sin biologiska familj och anpassa sig efter språk, folk och kultur som hon helt glömt...

Lycka till :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp