• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Ziemona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 902
Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

Ziemona

Varför i hela helvete tycker folk att man är sjuk i huvudet när man säger att man inte vill ha barn, och verkligen avskyr dem och inte kan tänka sig en framtid med barn? Är det nåt jävla medfött att alla kvinnor ska ha barn? Hm, själv trodde jag vi kommit längre än så..

Sv: barnlös

en fråga som återkommer med jämna mellanrum. du hittar flera såna trådar här om du letar lite bakåt... ;)

Faktum är dock att när man som relativt ung säjer så, så vet man inte vad framtiden har i sitt sköte. Det är VÄLDIGT många som ändrar uppfattning i den frågan när de blir lite äldre. jag skulle "Absolut inte ha några jävla ungar" upp till ca 25 års ålder, efter det HAR min uppfattning ändrat sig och nu väntar jag den tredje... (36 år) Och jag lovar, jag är absolut int eensam om att ha ändrat åsikt på det viset...

Mitt råd till dig är att inte framhärda så hårt att du inte vill ha barn. Då slipper du känna dig idiotförklarad. Tala om att du i dagsläget inte vill ha barn, men att man aldrig kan säja hur det blir i framtiden. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 661
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Badger
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: tomte
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 620
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka