Barnomsorg på två ställe!

Timsetim

Trådstartare
Är det tillåtet att ha barnen placerade inom barnomsorgen på två olika orter inom samma kommun?

/Timsetim

Sv: Barnomsorg på två ställe!

Ja. Du menar om man kan ha två förskolor vid ex delad vårdnad? Det är tillåtet men rekomenderas inte av det skälet att det är svårt för barnen att vara på två ställen - kompisar och aktiviteter blir ofta lidande.

Ja. Du menar om man kan ha två förskolor vid ex delad vårdnad? Det är tillåtet men rekomenderas inte av det skälet att det är svårt för barnen att vara på två ställen - kompisar och aktiviteter blir ofta lidande.

Ja tex! Tack då vet jag att det är tillåtet. Men jag kan mycket väl förstå varför det inte rekomenderas!

/Timsetim

Det rekommenderas ej, samt beror mkt på barnen och det brukar kollas av hur barnet mår av det, möten med föräldrar etc.

Jag har, för ca 13 år sedan haft min ena dotter på två olika ställen, i två olika kommuner och det gick jättebra dock är och var hon mkt resvan och van vid att träffa mkt nytt och olika folk.

Det passar inte alla barn, verkligen inte, men jag avskriver det inte heller som en omöjlighet.

Liknande trådar

Småbarn Läste om @Midsommarblomsters erfarenheter av organiserad gymnastiklek i grupp, och förstår absolut utmaningarna kring den typen av...
Svar
6
· Visningar
566
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 743
Senast: Seaside
·
Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 087
Senast: Dunet
·
Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 044
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m