Barnsäkra korkar är tant-säkra

Sv: Barnsäkra korkar är tant-säkra

Fast de man ska trycka ovanifrån och vrida samtidigt brukar jag inte använda fingrarna i tryck/vridskedet alls. Jag ställer burken/flaskan på stadigt underlag och med öppen handflata trycker jag ner korken och vrider (friktionen i handflatan brukar göra sitt).
På de man ska nypa till bruka det funka att nypa ned ena handen o sedan vrida flaskan med andra. Istället för att nypa o vrida med samma hand :)
 
Sv: Barnsäkra korkar är tant-säkra

*kl*

Varför måste allting sitta så jäkla hårt så man får använda massor med våld och vilja? Alla paket man köper i affärer där det står "dra här".. Jaha, men var? Finns ju oftast en pytteliten flik man ska dra i. Ostar går inte att öppna alls. Skär sönder alltihopa med kniv innan jag ens börjar pilla med dom. Medicinburkar, hostmediciner, sprayburkar, glasburkar... Otroligt frustrerande. Får ont i händerna av att öppna en vanlig drickaflaska. 0,5l går bra men dom stora sitter bara fast.
 
Sv: Barnsäkra korkar är tant-säkra

Du är inte ensam, hatar dessa säkerhetskorkar. Och de som är på spolarvätskedunkarna gör jag bara sönder händerna av och skriker på mannen att han får komma och öppna:mad:
finns en del smått och gott som förenklar vardagen här http://www.enklareliv.se/
 
Sv: Barnsäkra korkar är tant-säkra

Du är inte ensam, hatar dessa säkerhetskorkar. Och de som är på spolarvätskedunkarna gör jag bara sönder händerna av och skriker på mannen att han får komma och öppna:mad:
finns en del smått och gott som förenklar vardagen här http://www.enklareliv.se/

Jag retar mig hysteriskt mycket på att vardagen ska behöva förenklas.

Vi hittar higgspartiklar men kan inte göra barnsäkra korkar som är lätta för en vuxen att få upp.
 
Sv: Barnsäkra korkar är tant-säkra

Jag retar mig hysteriskt mycket på att vardagen ska behöva förenklas.

Vi hittar higgspartiklar men kan inte göra barnsäkra korkar som är lätta för en vuxen att få upp.

Säger som Petruska... Fråga närmsta barn...

Det är helt sjukt att man som vuxen inte kan öppna barnsäkra korkar men som sagt ger man det till närmsta unge har an den öppnad direkt..

Nåt blev fel ! :banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp