barnvakter

Status
Stängd för vidare inlägg.

Milosari

Trådstartare
hur mycket betalar ni? är det olika på olika tider av dygnet? vad kräver ni av era barnvakter (ska de även laga mat, städa, diska osv)?
 
Sv: barnvakter

Jag har också funderat på vad som är lämpligt att betala..
Min syster har suttit barnvakt ett par gånger i utbyte mot en soffa :smirk:
 
Sv: barnvakter

cillamuffins skrev:
hur mycket betalar ni? är det olika på olika tider av dygnet? vad kräver ni av era barnvakter (ska de även laga mat, städa, diska osv)?

Vi har barnvakt en gång i veckan och hon kommer några timmar på kvällen.

Leker med barnet och byter om till pyjamas och ger välling.

Vi betalar 20 Euro för det.
 
Sv: barnvakter

Kolla vad kommunen betalar för sommarjobb. Det kan vara en vägledning. Ca 30-40 kr/tim tror jag är ganska normalt för barnvakter kvällar och helger.
 
Sv: barnvakter

Jag betalar med ridlektioner! En barnvaktskväll för en lektion, stalltjejerna står på KÖ att få vara barnvakt och jagar nästan iväg mig på diverse dåligheter!
 
Sv: barnvakter

Jag satt barnvakt som 15 åring och fick 60 kr i timmen. Pluss att jag fick äta där, ta med barnen på bio osv. Men då hjälpte jag även till med smågrejjer som matlagning, tvätt, kunde damsuga då och då.
Till slut stod jag familjen såpass nära att jag kunde titta för bi "bara för att" :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Får era barn/tonåringar vecko/månadspeng och hur mycket får dom? Vad ska det räcka till? Finns det ngr krav för att dom ska få...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 994
Senast: Imogen
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 700
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 007
Senast: Badger
·
Övr. Barn Speciell situation. Min dotter har bott heltid hos mig de senaste 10 åren (Hon är 17 år nu). Hennes pappa har betalt 2000;- i underhåll...
2
Svar
31
· Visningar
4 396
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp