Bukefalos 28 år!

barnvakter

Status
Stängd för vidare inlägg.

Milosari

Trådstartare
hur mycket betalar ni? är det olika på olika tider av dygnet? vad kräver ni av era barnvakter (ska de även laga mat, städa, diska osv)?
 
Sv: barnvakter

Jag har också funderat på vad som är lämpligt att betala..
Min syster har suttit barnvakt ett par gånger i utbyte mot en soffa :smirk:
 
Sv: barnvakter

cillamuffins skrev:
hur mycket betalar ni? är det olika på olika tider av dygnet? vad kräver ni av era barnvakter (ska de även laga mat, städa, diska osv)?

Vi har barnvakt en gång i veckan och hon kommer några timmar på kvällen.

Leker med barnet och byter om till pyjamas och ger välling.

Vi betalar 20 Euro för det.
 
Sv: barnvakter

Kolla vad kommunen betalar för sommarjobb. Det kan vara en vägledning. Ca 30-40 kr/tim tror jag är ganska normalt för barnvakter kvällar och helger.
 
Sv: barnvakter

Jag betalar med ridlektioner! En barnvaktskväll för en lektion, stalltjejerna står på KÖ att få vara barnvakt och jagar nästan iväg mig på diverse dåligheter!
 
Sv: barnvakter

Jag satt barnvakt som 15 åring och fick 60 kr i timmen. Pluss att jag fick äta där, ta med barnen på bio osv. Men då hjälpte jag även till med smågrejjer som matlagning, tvätt, kunde damsuga då och då.
Till slut stod jag familjen såpass nära att jag kunde titta för bi "bara för att" :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Får era barn/tonåringar vecko/månadspeng och hur mycket får dom? Vad ska det räcka till? Finns det ngr krav för att dom ska få...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 109
Senast: Imogen
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 610
Senast: Araminta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När man ska jobba med och stötta människor i lång arbetslöshet och behov av särskilt stöd att komma ut på arbetsmarknaden, pga...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: IngelaH
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 848
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp