"barocksadel" och vanligt schabrak?

kvandi

Trådstartare
Ser det jättedumt ut om man har en sadel utformad som de spanska/barocksadlarna men rider med vanligt schabrak under?

Jag har planerat köpa en startrekk espaniola, men är inte en fena på att sy -och vill gärna fortsätta mitt nöje med att ha många färglada schabrak att variera med.

Har nån bilder på denna kombination?

Sv: "barocksadel" och vanligt schabrak?

Har inga bilder, med ST Espaniola på ett vanligt schabrak ser bra ut tycker jag.
Sedan finns det väl ändå ganska många "barockschabrak" att köpa i fina färger? Men rätt dyra förståss.. Har inte Mia RS såna? :idea:

Sv: "barocksadel" och vanligt schabrak?

ST Espaniola Deluxe med dressyrschabrak från hööks.
2008-03-16064ed.jpg

bättre bild...
2008-03-16009.jpg

Liknande trådar

Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 383
Senast: Wera
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: videnlis
·
Ridning Jag funderar på att skaffa mig en spansk/barocksadel. Vad kan passa att börja med när man inte är van vid såna här sadlar? Som inte...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: Yrja
·
T
Utrustning Jag kanske ska börja med att erkänna att jag har underskattat(!) sadeln. Fy på mig, men bättre sent än aldrig... Jag har nästan...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31