barrel race

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Piruetta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 973
P

Piruetta

jag tänkte inrikta mig på bara barrel race och pole bending!! ni som rider dessa grenar, vad har ni för sadlar?? någon ni rekomenderar?

Sv: barrel race

Piruetta skrev:
jag tänkte inrikta mig på bara barrel race och pole bending!! ni som rider dessa grenar, vad har ni för sadlar?? någon ni rekomenderar?

Det finns ju sk. barrelrace sadlar. Har dock inte någon erfarenhet av dem men det sägs att de ska vara ganska bra at rida i i andra klasser också. Men dessa grenar kan du nog rida i vilken sadel du vill iprincip, bara du sitter kvar och rider fort...;) :eek: :banana: det är liksom det det går ut på...:idea:

Sv: barrel race

Hola,
Har en barrelracesadel ämnad för ovanstående klasser men som fungerar även för all annan ridning (utom reprelaterade grejjer då).
Lite högre bakvalv, högt smalt horn. Lite nättare än vanliga w-sadlar och betydligt lättare med sina 8 kg.
Oftast lite billigare i inköp än tex en reiningsadel.

mvh Eva

Liknande trådar

Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
332
Senast: Gabby_Ossi
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 136
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 193
Senast: Pinus
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka