Bärsele utomhus - kläder

eyz

Trådstartare
Hur klär man bäst en liten för att vistas utomhus i några få plusgrader i bärsele? Det blir ju varmare i selen än i en vagn men vissa kroppsdelar sticker ju ut mer än i vagn...

Sv: Bärsele utomhus - kläder

Jag sydde mig en slags poncho i flece och lite vindtätt tyg, den hade en huva, sedan långt tyg som jag drog ihop i fotändan. Inte särskilt snyggt, men jag kunde dra den utan på och ta av om man kom in i tex affärer osv.

Det är ju hela huvudet, nacken, ryggen och sedan ben och fötter som blir utsatta av vind och kyla.
Den enklaste är nog en bärjacka men jag var för snål för att köpa mig en sån. :D

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 202
Senast: Roheryn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 772
Senast: julgrisen
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: tara
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka