lady_hamilton

Trådstartare
Vilket är bäst att ge en häst som har svårt att hålla hullet, hö eller hö-/ensilage?

Givetvis, givetvis beror det helt på analysen, men om man antar att höet, hö-/ensilaget kommer från samma åker, samma tidpunkt.

Sv: Bäst?

Om energimängden är densamma i dem är det bäst att ge hö eftersom det då är energitätare pga av mindre koncentration vatten. Hästen får då snabbare i sig tillräckligt.

Sv: Bäst?

Jag förutsatte att hästen inte orkade/ville äta så mkt som man själv skulle önska...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
595
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka