Bästa bildbehandlings pogram?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Klariiisss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 914
K

Klariiisss

halloj!
Vilket är det bästa bildbehandlings pogramet du vet?
Jag håller mycket på med bilder och ska få en ny dator så jag undrar vilket pogram du tycker är bäst.
Spelar ingen roll om det är gratis eller kostar :D
Jag har några eller 3 stycken jag provat tidigare verisoner (förlåt om jag stavade fel) av och det är.
1. Adobe Photoshop CS4 Extended
2. Adobe Photoshop CS4 (dom är olika, bara att första har mera behandlings verktyg)
3. Adobe Photoshop Lightroom 2.

Har någon testat/köpt något av dom här pogramen?

Sv: Bästa bildbehandlings pogram?

Det beror ju helt på vad du vill göra, och hur mycket tid du vill lägga. Är det foton du håller på med och vill greja med retuschering, bildeffekter och liknande är photoshop helt klart mest kompetent. Det är också helt klart dyrast, om man behöver sitta mycket för att bli riktigt bra. Lightroom är verkligen smidigt (bättre än photoshop) om du är fotograf och vill klämma fram det bästa ur dina bilder på ett effektivt sätt, men inte pysslar så mycket med regelrät retuschering, effekter och liknande behandling. Det är inte så billigt det heller. Vill du 'bara' fixa färgerna, beskära, förmiska, lägga in ramar, ta bort röda ögon och sådant finns det program som gör det både enklare och snabbare än photoshop/lightroom. Vill du teckna, illustrera eller måla vill du ha andra program.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka