Bästa Förbygeln??

Lollan

Trådstartare
Vilken är den bästa förbygeln??
både lädermässigt och hur den håller sadeln
på plats! Pris: mellan 600 och 1200.

Prestiges brösta med viss resår tycker jag om.
Men jag tror den ligger på 1700:-...

Har en förbygel från HG, den är snygg och ligger bra på hästen. Det är lite resår på sidan, men den är i samma färg som lädret. Snyggt och diskret! Kostar väl runt 1500 kanske..?

Lite billigare än din budget, men h**ks har en horsehead-förbygel som är (förvånansvärt) bra. Tror den kostar 500:-, helt i läder med bra justeringsmöjligheter + att om man låter sadelmakaren sätta på en karbinhake på vänstersidan så kan man ha förbygeln sittande på sadeln utan att ta loss den och dra den över huvudet på hästen.

Nu tycker jag inte att en brösta ska behöva hålla sadeln på plats.... :smirk: Förutom vid hoppning av höga hinder och klättring möjligtvis. Men jag tycker Prestiges är himla bra, mjuk, snygg och lite elastisk.

jag är helt kär i Dy'ons förbygel! :love: så himla snygg! mnen den kostar väl runt 2500 eller nåt?
sån måste ja köpa =) hehe

Liknande trådar

Utrustning Vilken är i ert tyckte den bästa - och största - fysiska ridsport/hästbutiken i Sverige? Vill gärna besöka en plats där det doftar... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 494
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
405
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
333
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31