Bästa fysiska ridsportbutiken?

Bukefalos 30 år!

Jag skulle säga att hästaffären i Visby (Gotland) Dahrev Hästsport är en rolig och mycket trevlig affär att åka till. Där finns allt i olika prisklasser. Besöker alltid den när jag är på ön :)
Men också Charlies i Jönköping har bra saker och priser😊

Stenbergs läder är väldigt liten men också personlig då innehavaren gärna pratar under tiden man är där och tittar! Men luktar läder gör den😊
Varje gång jag är i Sthlm på kurs/jobb på KI ser jag till att få bokat Elite hotell tvärs över vägen från Stenbergs läder för art få möjlighet att gå in där och klämma på lite ordentligt läder 😛
Jag skulle vilja säga Hööks och Börjes har räddat Sveriges ridsport till att vara en folksport eller allmän hobby. Sen finns ju Ullared också, jag vet inte hur mycket hästsport de har kvar?

Naturligtvis vill ts kanske ha viktigare eller snobbigare affär men ju vad skönt att hööks och Börjes har hållt koll på priserna och nya trender under alla år jag varit aktiv. Då pratar jag inte om ungas alltför tunna modekläder i stallet utan bett, täcken och skor t ex.
Okej, nu sticker jag kanske ut hakan lite väl mkt, men boendes i Norrland med flertalet hästfolk i min omedelbara närhet som knappt har råd att ha häst som det är och där folk rider runt på halta hästar i dåligt inpassad utrustning och där maskkoll och årlig munundersökning är lika verkliga som sagor och sägner om älvor och troll, kan jag ibland inte låta bli att undra om det inte hade varit mer hästvänligt om hästsporten faktiskt skulle vara mer av en rikemanssport... Antagligen extremt impopulär åsikt i dagens Sverige, jag vet, men att äga häst är faktiskt ingen mänsklig rättighet.

Jag saknar verkligen Second Horse i mitten av Stockholm (de hade inte second hand främst där) och Hardenborgs mitt i centrala Uppsala. Även Sporren var bra men finns inte längre. Det var riktiga ridbutiker, och så hjälpsamma. Men vi vill nog inte ha sådana längre eftersom de lägger ned.
Oh, ja, Hardenborgs minns jag! Det blev många besök och inköp av diverse prylar till fjordingen jag hade när jag var student. Fattar inte hur jag hade råd!

Glada hästen i spiltan i Västerås är min favoritbutik och jag tycker de har ett bra och brett sortiment (hela året).

Finns saker för hästar i de flesta storlekar men såklart mer till de vanligaste.
Finns en föl/shettishörna, en begagnatavdelning och en liten avdelning som har lite islands och westernspecifika saker. Den sista är lätt att missa men nås via trappan till vänsterom begagnatavdelningen.

De säljer även foder, strö och en del stallprodukter.
Vill man spana priser, lite utbud och lite bilder innan vesök så rekommenderar jag hemsidan, även om jag upplever att allt inte alltid finns presenterat där.
https://gladahasten.se/

Jag bor i Partille så är på Hästson regelbundet för köp av strö samt foder. Svensk ridsport i Kungsbacka är en favorit, de har allt och de flesta märkena!

Dock köper jag nästan all utrustning på nätet eftersom det finns till nedsatt pris på åtminstone någon hemsida.

Varje gång jag är i Sthlm på kurs/jobb på KI ser jag till att få bokat Elite hotell tvärs över vägen från Stenbergs läder för art få möjlighet att gå in där och klämma på lite ordentligt läder 😛

Okej, nu sticker jag kanske ut hakan lite väl mkt, men boendes i Norrland med flertalet hästfolk i min omedelbara närhet som knappt har råd att ha häst som det är och där folk rider runt på halta hästar i dåligt inpassad utrustning och där maskkoll och årlig munundersökning är lika verkliga som sagor och sägner om älvor och troll, kan jag ibland inte låta bli att undra om det inte hade varit mer hästvänligt om hästsporten faktiskt skulle vara mer av en rikemanssport... Antagligen extremt impopulär åsikt i dagens Sverige, jag vet, men att äga häst är faktiskt ingen mänsklig rättighet.
Ok, vet du det faktabaserat, antarjag eftersom du skriver såhär, så anmäler du till djurskyddet. Länsstyrelsen har väl hand om djurskyddet. Det går väl att vara anonym tror jag.

Klädmässigt tycker jag Börjes har ändrat sig massor de senaste åren! När jag var tonåring/ung vuxen kunde man ju köpa enkla billiga stallltröjor nu har jag bara sett märkeskläder som är svindyra?! och inget annat än det??
Nä, de har både/och. Finns både billiga och dyrare kläder där.

Det tror inte jag. Jag tycker inte hööks är så mkt billigare än andra butikers billigare sortiment. På vissa saker är de till och med dyrare än andra butiker på samma vara.
Tycker du inte? Här i mina krokar är andra ridsportbutiker så jäkla dyra på allt att jag typ vänder i dörren. 😅

Charlies i Jönköping är lite rolig att besöka. Mest för att jag gillar att titta på sadlar.

Sharpman var en ren upplevelse förr, nu åker jag hellre till Hööks än dem.

Mantorps travshop är helt okej.

Tycker du inte? Här i mina krokar är andra ridsportbutiker så jäkla dyra på allt att jag typ vänder i dörren. 😅
De flesta butiker har väl olika dyra märken i sitt sortiment?
Hööks har ju absolut en del billiga varor från egna märken, men det finns ju fler i den prisklassen. Och på andra märken är de ofta dyrare.

De flesta butiker har väl olika dyra märken i sitt sortiment?
Hööks har ju absolut en del billiga varor från egna märken, men det finns ju fler i den prisklassen. Och på andra märken är de ofta dyrare.
De andra jag har i min närhet har definitivt inga märken som ens kommer i närheten av Hööks i pris. Inte ens när de har rea. 🤷‍♀️

Jag skulle säga att hästaffären i Visby (Gotland) Dahrev Hästsport är en rolig och mycket trevlig affär att åka till. Där finns allt i olika prisklasser. Besöker alltid den när jag är på ön :)
Men också Charlies i Jönköping har bra saker och priser😊
Tänkte också säga Dahrve på Gotland 😍
Kul att höra att den finns kvar, ska till Gotland i sommar så måste nästan gå in där trots att jag inte har någon häst längre…

Annars håller jag med om Glada hästen i Västerås.

Bredvid köpcentret Marieberg i Örebro fanns förr en jättebra hästaffär, minns inte vad den hette men dessvärre finns den inte kvar längre.

Liknande trådar

• Schabraktips
  • Hingstval 2011
  • Three Crown Horseline.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar