I
Ingrid och Lukas
Hej,
Ska köpa en (bra) gelpad och vill ha era bäst tips? Vilken rekommenderar ni och varför?
~Ingrid
Ska köpa en (bra) gelpad och vill ha era bäst tips? Vilken rekommenderar ni och varför?
~Ingrid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lovisaleonora_ skrev:Motfråga; vad behöver du den till? Hästen har tillfälligt tappat och du behöver fylla ut sadeln?
Lovisaleonora_ skrev:Vi körde med gelepadd ett par gången då fullblodet fallit ur efter hovböld (tappat både hull och muskler). Slutade dock snabbt, gelepadden stävar neråt på sidorna av sadelns vikt vilket gör att den och vojlocken lägger sig mot tornutskotten vilket i vårt fall gav både ruggad päls och en liten bula.
Vi har nu en fårskinnspadd som vi klippt en rejäl kanal i. Fungerar jättebra som utfyllnad. Lätt att beställa över nätet också!
Lovisaleonora_ skrev:Köpte den här: http://www.tahorseware.se/shop/show...asp?category=21&subcategory=67&subcategory2=0 - faktiskt hos den återförsäljaren också.
Sedan använde jag sambons trimmer för att få till en bra kanal.
mumin skrev:Fårskinnspad!
Köpte min på Henrikssons Ridsport, dyr, 700 kr, men den är suverän!
Det finns ju betydligt billigare också, och dyrare, men de kan jag inte uttala mig om..