Function är som träningstights och de är väldigt höga i midjan. Jag älskar det, de är liksom mjuka men ändå med perfekt ”stuns”. Inga midjeband som skär in eller trycker, utan de sitter stadigt men är ändå väldigt mjuka och sköna.
Function är dessutom deras billigaste modell, så om man köper begagnat eller på rea blir det inte alls farligt.

Skulle säga att Maya Delorez har mest klister av typ alla silikonskoningsr. Jag tycker nästan det är lite väl klistrigt när kläderna är nya😅
Jamen då blev det ju ännu mer å vela på x]
Klart, man skulle ju kunna beställa hem av bägge å prova 🤔
MD 50kr dyrare, men fraktfritt ist så blir väl typ samma pris på dom 🙈

Mailade Zaczess och frågade lite, och enligt dom så är det samma material i Ohio och London, men att i London så är det "tjockare sammansättning" av det..
Och att både L och XL borde kunna funka beroende på hur man vill att de ska sitta..

Så..blev ju inte supermycke enklare att bestämma. Känns som att det blir att beställa av både Ohio och London i både L och XL..🫠 och då har vi inte ens kommit till färg än 😅 att skippa svart känns ju sommarsmart..men ljusa känns sommardumt 🙈

Mailade Zaczess och frågade lite, och enligt dom så är det samma material i Ohio och London, men att i London så är det "tjockare sammansättning" av det..
Och att både L och XL borde kunna funka beroende på hur man vill att de ska sitta..

Så..blev ju inte supermycke enklare att bestämma. Känns som att det blir att beställa av både Ohio och London i både L och XL..🫠 och då har vi inte ens kommit till färg än 😅 att skippa svart känns ju sommarsmart..men ljusa känns sommardumt 🙈
Alltid svårt att råda, men åtminstone för Ohio tänker jag ändå att du kanske ska satsa på L ändå, de är extremt stretchiga och du nämnde att du kanske kommer dra mindre storlek ganska snart? Har inte testat London.

Lätt necro, men fick hem ett par London i L idag...och dom är nog lite för tight 🫠 pärs att få över foten, men det är ganska standard, och lite meck att få dom på plats, men de sitter väl egentligen ganska ok.
Men mobilfickan blir lite för tight för att enkelt hantera och hade nog velat ha upp dom mer i rumpan?

Men, ffa, satiken va tunn de är 🫣 och då skulle ju London va lite mer materialmässigt än Ohio.

Är det standard för leggings å byxor idag? Långkalligar är ju mer å hänga i gran 🙈
Är ju uppvuxen med ridbyxor i tjockt, stadigt tyg 😅

Rider i en TCS på Edixpadd, så är ju både kanten på sadeln och shim-fickorna på padden man sitter på. Har varit ok med Sure Seat byxorna och Teddy, men tänker att med såhär tunnt tyg så kommer ju varje liten söm kännas? 🫠

Gissar att MD är lika tunn?
Äre bara att överge ridleggings och kolla va typ horze å ridersport har i dyra, stela, och små ridbyxor? 🙃

20250429_221115.webp

(Inte så svart jämfört med t-shirten heller.)

Jag har bytt ut alla mina mot MD compression. Vägrar rida i nåt annat. Haft tre par som jag roterat mellan, och nu efter ca 3-4 år är det så smått dags att förnya dem.

Lätt necro, men fick hem ett par London i L idag...och dom är nog lite för tight 🫠 pärs att få över foten, men det är ganska standard, och lite meck att få dom på plats, men de sitter väl egentligen ganska ok.
Men mobilfickan blir lite för tight för att enkelt hantera och hade nog velat ha upp dom mer i rumpan?

Men, ffa, satiken va tunn de är 🫣 och då skulle ju London va lite mer materialmässigt än Ohio.

Är det standard för leggings å byxor idag? Långkalligar är ju mer å hänga i gran 🙈

Rider i en TCS på Edixpadd, så är ju både kanten på sadeln och shim-fickorna på padden man sitter på. Har varit ok med Sure Seat byxorna och Teddy, men tänker att med såhär tunnt tyg så kommer ju varje liten söm kännas? 🫠

Äre bara att överge ridleggings och kolla va typ horze å ridersport har i dyra, stela, och små ridbyxor? 🙃

Visa bifogad fil 166647
MD Compression har rejälare tyg.

Om man hittar ett märke man gillar kan man ju alltid kolla om det finns på Sellpy. Åtminstone periodvis tycker jag de har förvånansvärt stort utbud även av ridkläder. Nu finns det ju kritik även mot Sellpy, men jag tycker det känns hemskt att köpa nytt från märken som uppenbart bara dropshippar (men även billiga byxor från t.ex. Hööks). Om det finns begagnat i bra skick är det åtminstone lite bättre. Har svårt att se att man går särskilt mycket back på det slitagemässigt jämfört med att köpa lågbudgetmärken nytt. Själv har jag fyndat superfina märkesplagg, funktionsbyxor t.ex., till en bråkdel av priset.
Tradera är också ett ställe man kan göra kap på . 👍🏻

Visa bifogad fil 166647
Jag har inte testat dessa så kan inte jämföra, men ja generellt har tights tunt tyg. Varierar dock hur tunnt, och hur tyget känns. MD function har tjockare tyg än MD performance, men vet inte hur de är jämfört med de från zaczess du provat du.

Visa bifogad fil 166647
Har fyra par från ZacZess och alla är olika (vet tyvärr inte vad modellerna heter), men, ja, de är tunna, förutom vintermodellen (ej teddy). De andra tre är en sommarmodell med ”ventilation”, supersköna men något tightare än de andra. Mina favoriter i färgen Oliv (verkar tyvärr inte finnas längre) gick tyvärr nyligen sönder då jag fastnade i en stigbygel vid avsittning och ritsch! De var mjukare, tunnare och mer elastiska än det sista paret jag har (färg Kaffe).
Har också några äldre tights från Uhip, men de är mindre stretchiga, sämre silikon, ingen mobilficka och också tunna.

Har fyra par från ZacZess och alla är olika (vet tyvärr inte vad modellerna heter), men, ja, de är tunna, förutom vintermodellen (ej teddy). De andra tre är en sommarmodell med ”ventilation”, supersköna men något tightare än de andra. Mina favoriter i färgen Oliv (verkar tyvärr inte finnas längre) gick tyvärr nyligen sönder då jag fastnade i en stigbygel vid avsittning och ritsch! De var mjukare, tunnare och mer elastiska än det sista paret jag har (färg Kaffe).
Har också några äldre tights från Uhip, men de är mindre stretchiga, sämre silikon, ingen mobilficka och också tunna.
Har du både av dom med knapp å gylf och de med bara hällor? 🤔
Heh, ja, mobilficka insåg man snabbt att det va ett måste när jag tog vanliga ridboxorna sist 🙈

Heh, ja, mobilficka insåg man snabbt att det va ett måste när jag tog vanliga ridboxorna sist 🙈
Inga hällor, inga knappar. Vet inte om ett par är en modell som inte finns längre? Insåg också att vintermodellen är breeches och inte tights. Och kom på att jag också har ett par vita tävlingstights som jag använt typ 2 ggr. Kommer inte alls ihåg passformen på dem.

Jag har haft ett par zaczess med gylf och jag ogillade verkligen tyget. Det var liksom både stelt och sladdrigt på samma gång. Minns som du skrev att de var lite svåra att klä på sig (som du skrev svårt att få i foten tex). Lite för hårda i midjan (jag avskyr när det sitter åt om magen). Tyget var väldigt tunt så att liksom varenda liten grej syns och det kändes dallrigt. Nä, finns betydligt bättre tights!

Jag har haft ett par zaczess med gylf och jag ogillade verkligen tyget. Det var liksom både stelt och sladdrigt på samma gång. Minns som du skrev att de var lite svåra att klä på sig (som du skrev svårt att få i foten tex). Lite för hårda i midjan (jag avskyr när det sitter åt om magen). Tyget var väldigt tunt så att liksom varenda liten grej syns och det kändes dallrigt. Nä, finns betydligt bättre tights!
Jag älskar zaczess Ohio, men håller med dig om att zaczess ridbyxor med gylf är hemska! Då jag gillar verkligen deras tights, men inte ridbyxorna..

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 045
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 519
Senast: Otherside
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 997
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka