Bästa justerbara hjälmen?

Sv: Bästa justerbara hjälmen?

Vintern när man vill ha mössa under! :laugh: (förra året köpte jag iofs en hjälmhuva, men jag skulle ändå vilja att det gick att justera storleken just på vintern)

KL.

Casco Mistrall är det absolut skönaste hjälmen jag har haft, men då har jag ju inte haft någon BoT i och för sig:)

Hur är Casco's storlekar? Jag ligger precis på gränsen mellan deras två, så jag funderar över vilken jag ska ha...

Jag har en M=55-59 cm och har 58 i normala fall. Jag upplever den rätt normal i storleken.

Jag vill ha en justerbar bara för att jag inte hittar någon hjälm som sitter perfekt i fast stl.

Jag har en CRW Coolmax. Den är både skön och snygg (enligt mig iaf;)) och till ett bra pris. Dock lite stor i storlekarna tycker jag, jag har en S (51-54) trots att min vanliga storlek är 56.

Den skall jag oxå kolla på imorgon nrä jag ger mig ut, där lockar ju priset. Helst eftersom jag rider 2 ggr/månad bara :-)

Sånu är jag hemma igen efter att jag kollat runt,
Det blev en Equi-theme i stl M.
Kollade även på coolmax men stl eller formen passade inte alls. Kollade även på Bo2 men den tyckte jag var ridktigt obekväm (tur att det finns olika)
Lamicellen och equi tyckte jag var ganska lika men alla har ju lamicell så därför fick det blir Equi-Theme.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 556
Senast: lilsan
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 957
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 648
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka