Bästa sättet för att göra ärrbildningen så liten som möjligt?

Sv: Bästa sättet för att göra ärrbildningen så liten som möjligt?

Nelex finns väl inte längre, men veterinärer brukar skriva ut en annan sort. Minns inte vad den heter just nu,:confused: Har tappat namnet, men det ser till att det inte bildas svallkött vid sårläkning.

Lotagen heter det.:) Prata med din vet.

Om skadan/såret inte sitter dumt till så att det går upp och om hästen är ohalt så rekommenderar jag rörelse för cirkulationen (dålig cirkulation, sämre läkning).
Skrittpromenader, hagvistelse.
Lotagen för att minska svallkött. Aloe vera gel för läkning.

Vad är era tips och trix?

Skadan gäller ett bakben, skenben.

Hej!

Rekommenderar en silikongel som finns att köpa på Apoteket. Den heter Dermatix och minskar ärrbildningar.

210342s.jpg

MVH/Carina

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
28
· Visningar
1 746
Senast: Ray
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: sorbifolia
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
664
Hundträning Hundgodis kan ju lukta en del, och i mitt fall så får mina hundar t.ex. frolic om vi tränar hemma - vilket gör att händerna efteråt...
Svar
12
· Visningar
918
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V