Bästa skydden i hagen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pellis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 511
P

Pellis

Vilka skydd sitter bäst i hagen?
Dvs tål tuffa tag:devil:

Priset är oviktigt, funktion är prio 1.

Diskussioner om varför hästen behöver skydd i hagen undanbedes tack.

Sv: Bästa skydden i hagen

Jag har equichaps från Kefly på min häst.
De går ner över halva hoven och skyddar superbra tycker jag. Nu vet jag inte hur galen din häst är i hagen men min har galopperat för fullt och bockat som en tok utan att de har åkt av.

Tack för tipset.
De såg bra ut. Gillar att de sitter mer fast på benet så att inte smuts smyger sig in i glipan.

Min pålla har lyckats skada sig två gånger nu på kort tid.
Vårkänslorna flödar helt enkelt ;)

Jag köpte mina i första hand för att min hade mugg. Fick den inte att läka trots att hon var lindad och vet-behandlad. Köpte dessa chaps och vips så försvann muggen. Benen är torra och fina under även om chapsen är leriga och skitiga.:banana:

jag har shires jo boots. kanonbra. och man har råd att ersätta dom ofta, vilket behövs då skydden får hård medfart i hagen...
googla för bilder!

kan tillägga att min häst är otroligt kinkig med vad han har på sig och om skydden är minsta obekväma så tar han av dom (vilket oftast resulterar i att dom går sönder...). men shires skydden accepterar han så dom måste vara bekväma... :p

såna där equichaps, skyddar de mot balltramp från broddar också?
hittar inte bild på några från kefly, är nog kass på att söka men fick upp bild på några andra.. antar att de är liknande modell.

Vilka skydd sitter bäst i hagen?
Dvs tål tuffa tag:devil:

Priset är oviktigt, funktion är prio 1.

Diskussioner om varför hästen behöver skydd i hagen undanbedes tack.
Förstår inte frågan!! Skydd i hagen ???? kan du förklara, snälla! :D

Jag har en olycksfågen med långa "fullblodsben" som småskadar sig hela tiden i hagen. Hon är skodd för första gången sedan en månad, är rätt sprallig och större delen av hagen är mycket lerig, lerigt över kotorna, med stenar här och var. Nu har hon varit lindad i hagen pga sår och det har fungerat - men det fungerar inte i längen.

Finns det något kotskydd/senskydd som kan sitta på i lerig hage hela dagen och som är hyfsat enkla att tvätta av? Boots fungerar inte pga leran som skjuter upp dem - skav.

Hoppas det blir torrt snart!

Ja, du vet benskydd? Som dom har på sig i hagen.

Är det Close Contact modellen du använder eller Hardy chaps modellen? Tycker du att de skyddar även mot lite hårdare slag/tamp, jag tycker de ser så mjuka ut..?

jag har shires jo boots. kanonbra. och man har råd att ersätta dom ofta, vilket behövs då skydden får hård medfart i hagen...
googla för bilder!

Jag har googlat men inte hittat några bilder, vet du har jag kan hitta dem?

Tack för tipset.
De såg bra ut. Gillar att de sitter mer fast på benet så att inte smuts smyger sig in i glipan.

Min pålla har lyckats skada sig två gånger nu på kort tid.
Vårkänslorna flödar helt enkelt ;)

Var hittade du bild på dem? Jag har googlat men hittar dem inte!

Jag vill med gärna veta hur bra keflyskydden är, Håller de mot strykningar med? Har du bilder?

Liknande trådar

Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
770
Senast: lytesout95
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
770
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 117
Senast: Cambrie
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 622
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur