Bästa täckesköp?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Starmartyr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 317
S

Starmartyr

Ja, nu när det börjar gå mot 'sådana' tider: Vilket är det mest prisvärda täcket ni inhandlat? Gärna märke, pris och bild också om ni känner för det. Håller på att leta efter ett lite tunnare regntäcke samt ett fleecetäcke av något slag till min lilla gosse men är lite osäker på vad jag ska välja, så... hjälp mig! ;)

Sv: Bästa täckesköp?

Börjes Himalaya (finns i både regntäcke och vintertäcke). Det är nog det mest prisvärda jag har! Regntäcket kostar ca 400 kr och har hållt tätt hela tiden (även vid riktigt skitväder), andas väl och har inte gått sönder på något vis! :)

Mina är absolut shires täckena jag ´har.
Supertäcke som verkligen inte läcker och de håller bra oxå :D

Har hört mycket positivt om Börjes täcken över lag, borde nog överväga att köpa ett, speciellt eftersom de inte är så dyra...
Shires-täcken har jag ingen aning om kvalitén på, allt jag vet om Shires i allmänhet är att de har fina fäger :D

Starmartyr skrev:
Ja, nu när det börjar gå mot 'sådana' tider: Vilket är det mest prisvärda täcket ni inhandlat? Gärna märke, pris och bild också om ni känner för det. Håller på att leta efter ett lite tunnare regntäcke samt ett fleecetäcke av något slag till min lilla gosse men är lite osäker på vad jag ska välja, så... hjälp mig! ;)
Personligen är jag helt såld på Horse Guards täcken, dock ej deras fleece. De sitter kalasbra, andas bra och hålller tätt! Värda varenda krona. Sen är de grymt snygga också! :love: Det finns fler varianter än dessa!

//Alice

Ser ju helt okej ut de där :) EN del täcken har en förmåga att vara riktigt fula, och fastän det inte är det som är huvudsaken så gör det ju inget om de är snygga, right? ;)

Mitt täcke som jag har varit mest nöjd med, och haft mest användning av är det ofodrade regntäcket från Rambo, Horseware.
Jag har en valack som inge bangar på lite bus i hagen, vilket har resulterat i en mängd trasiga täcken. 6 st rök förra hösten :crazy:

Det är det täcket som hållt längst (5 år nu, de andra klarar ca 6 mån)
Det är det som torkar lättast och väger minst
Det sitter bäst
Fungerar året om, bara att lägga på ett innertäcke under.
kostar 1500-1700 beroende på butik
105191.jpg

Starmartyr skrev:
Ser ju helt okej ut de där :) EN del täcken har en förmåga att vara riktigt fula, och fastän det inte är det som är huvudsaken så gör det ju inget om de är snygga, right? ;)
Exakt! ;)

//Alice

Regntäcket verkar ha bytt namn: OLYMPIC LIGHT ESSEX som kostar 590,- hos lillhästen.
Bra passform, håller tätt 10-12 h i regn/ blötsnö. Lägg på svettig häst och de torkar snabbt. Helt ok för priset.

Stalltäcke; Horsewear rambo stable rug :love:.

Oslagbart!

7034.jpg

Detta fast blått och inte teddy vid nacken har jag.
Det är jag jättenöjd med.
Andra täcket jag är inne på men det beror endast på att jag skickade med det förra med min andra häst när hon såldes.
Det kostar 429 kr.

Mest prisvärda Måste ju vara Börjes Himalya täcket. Priset ligger ju på ca 400:- och då har jag haft mitt täcke sedan jannuari ungefär. Det har aldrig läckt, eller gått sönder hittills. Så det är jag jättenöjd med! Har även en hel del nya utetäcken (fler från Börjes, Thermo Master och Shires) men har inte haft chans att pröva de ännu eftersom dom är helt nya.

Regntäcken: de jag själv har är horseware rambo (har "originalet", det gröna med röda kanter, kostar 2000), ett brunt från Event (Basic, ca 600 kanske) och ett rutigt Macpro-täcke från Börjes, kostar ca 800 men jag vet inte om det finns kvar. Tror ej det.

Horsewaretäckena e klart bäst, verkligen kvalitetstäcken! Finns ju flera andra regntäcken därifrån. Håller i flera år, dessutom 3 eller 5 års garanti på dem.
De andra 2 är oxå väldigt bra, bra passform med bogveck, andas osv. Har aldrig läckt igenom.
Event & Horseware täckena e köpta på www.henrikssonsridsport.se

Sen kan jag även rekommendera Horseguards täcken, säljs av riktig ridsportbutik-kedjan, så de finns ju lite överallt. Har ett vintertäcke därifrån som e superbra. Super passform o vattentätt! Regntäckena kostar nog runt 1000.

Fleecetäcken då. Vilken prisklass? Om du vill ha ett BRA så tkr jag John Whitaker är super, mitt kostade 1200. Eller Equiline.
Har oxå ett nyköpt från Event (500 kr) som verkar bra. Har även från Exklusiv.nu och Macpro (Börjes) som oxå e bra.

Detta täcke, ingen bra bild men ändå...
Havanna2.jpg

Ett Event rengtäcke för 750:-... köpte det för halva priset ordinare prais var ca 1500:-

Det är två täcken jag är supernöjd med!

Alpha Horse regntäcke med fleecefoder. Andas, svanslapp, elastisikt kring halsen. Gav 300kr för det för att det var utgående modell. Kollade på nån sida och där var priset 1600 nånting för dom :) :bow:

Det andra är Börjes ylletäcke! Helt super till lågt pris. Inte för tjockt och inte för tunnt. Gav 198 kr vill jag minnas när de reade ut dom i vintras.

Inne täcket där ska jag nog köpa åt min pålle :p

Ni som har Börjes Himalaya täcket - hur är den i sina storlekar?

Regntäcke: Horseware Rhino ofodrat, suveränt!
hästen står ute i spöregn en hel dag och kommer in snustorr.
har haft det i 2 år och hittills inte hittat nåt täcke som slår det.
kopstade visserligen 1595:- men det var det absolut värt.
Jag vet att jag kan lägga på det på morgonen och inte behöva oroa mig för att hon blir kall om ryggen och fryser om det regnar under dagen för jag vet att det aldrig läcker.

Jag lägger regntäcket som övertäcke när ponnyn har sitt Shires Highlander på sej...
Bägge är utan bogveck och i samma storlek...

Köpte mitt första på den tiden dom hette Everest och var blåa...alltså 1999....

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 254
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 915
Senast: Ragdoll
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 826
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka