Bästa tömkörningsunderlägget?

Malva

Trådstartare
Hej! Är det någon som har tips på ett riktigt bra tömkörningsunderlägg? Jag har funderat lite löst på att köpa Mias då jag gillar deras schabrak, men tror att gjorden skulle ligga bekvämare på min häst med ett tjockare underlägg. Fårskinn kanske, eller finns något annat som är bättre? Tar tacksamt emot tips! (Tömkörningsgjorden är en Globus träningsgjord, i läder).

Kollar du i en travshop så hittar du vettiga underlägg som dom har när dom kör. Dom är inte så dyra heller.
Lätta att sätta dit och enkelt att tvätta.
Finns i många olika färger och en kortare och en längre modell.
Och det finns säkert ännu mer nu. Har inte varit aktiv i travvärlden på några år nu.

Jag tycker dom längre modellerna brukar passa bra på lädergjordar och dom kortare passar bra till "inspänningsgjordarna" dvs där däckeln är i läder och resten i "säckvävsmaterial".

(Känner att beskriva saker inte riktigt är min starka sida :o)

jag använder en pollypadd när jag tömkör, tycker att den ligger bra och verkar lagom tryck utjämnande.

Tack för tips! Jag vill ha ett långt underlägg. Travshopparna verkar som sagt ha en del, men vilket material är bäst? Jag är redo att betala lite mer om det ger bättre funktion/kvalitet... Viktigt att den ligger stabilt då min häst är rätt rund över ryggen, både sadlar och däcklar tenderar att glida omkring om inte all utrustning sitter perfekt. :)

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Islaend
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 415
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka