Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag är helt enkelt nyfiken på vad alla andra tycker om sina bates momentum sadlar. jag tycker att det är intressant! det är därför jag skrev den här tråden.
Där du bland annat kan läsa att jag haft en och tyckte att den var den mest underbart sköna sadel man kan ha! Kvaliteten bra, men långt ifrån bäst. Kanon med dubbelsydda stroppar.
Sadeln och/eller luftstoppningen förstörde dock min hästs rygg...
Han fick vansinnigt ont pga. punkttryck (trots att den såg ut att ligga bra på honom - så mkt för att cair utesluter tryckpunkter :smirk och även om ryggen nu är OK så har han blivit misstänksam mot sadling och uppsittning så *suck* jag har fått vänja in honom på nytt med sånt. Det går bättre och bättre, men han är fortfarande rädd när man ska sadla och hoppa upp.
Jag skriver inte att sadeln är dålig, jag skriver bara att den inte passade min hästs rygg. Om det sen var sadeln i sig eller luftstoppningen eller en kombination av bägge - det vet jag inte. Det vet ingen jag frågat heller. Därav att jag skrev "Sadeln och/eller luftstoppningen "
Njut av era underbara sadlar!
Jag är bara ledsen att jag inte kunde ha kvar min...
Hundträning Råkade snubbla över ett spår för öppen klass igår. Den som skulle gått det hade blivit sjuk så jag tog det istället. Har ju tänkt ta nån...