bates momentum?

Sv: bates momentum?

eftersom vi har fått höra i flertalet trådar om just din bates momentum så kanske du själv kan skriva en recension på vad du tycker?

jag är helt enkelt nyfiken på vad alla andra tycker om sina bates momentum sadlar. jag tycker att det är intressant! det är därför jag skrev den här tråden.

Om du sökert på momentum på forumet får du dessa trådar:

http://www.bukefalos.com/f/search.php?searchid=7693945

Där du bland annat kan läsa att jag haft en och tyckte att den var den mest underbart sköna sadel man kan ha! :love: Kvaliteten bra, men långt ifrån bäst. Kanon med dubbelsydda stroppar.

Sadeln och/eller luftstoppningen förstörde dock min hästs rygg... :cry:

åh fy! hur kom det sig att sadeln kunde förstöra din hästs rygg :cry:

hoppas den inte förstör min hästs.....:crazy:

Han fick vansinnigt ont pga. punkttryck (trots att den såg ut att ligga bra på honom - så mkt för att cair utesluter tryckpunkter :smirk:) och även om ryggen nu är OK så har han blivit misstänksam mot sadling och uppsittning så *suck* jag har fått vänja in honom på nytt med sånt. Det går bättre och bättre, men han är fortfarande rädd när man ska sadla och hoppa upp.

Jag skriver inte att sadeln är dålig, jag skriver bara att den inte passade min hästs rygg. Om det sen var sadeln i sig eller luftstoppningen eller en kombination av bägge - det vet jag inte. Det vet ingen jag frågat heller. Därav att jag skrev "Sadeln och/eller luftstoppningen "

Njut av era underbara sadlar!
Jag är bara ledsen att jag inte kunde ha kvar min... :cry:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 101
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Tips mottages på sadlar som passar maxad cponny Ponnyn har kort rygg och är överbyggd och sadeln åker lätt fram. Har vidd 35 på...
Svar
0
· Visningar
107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka