bates sadlarna.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 714
C

cerrox

visst blir dessa sadlar mer svängda i bommen om man sätter i ett bredare kopparjärn? eller är det jag som har missuppfattat det? om det är så då undrar jag hur mycket mer svängda dom blir? är det mycket skillnad?

för om en bates sadel ligger ok längs med ryggen med ett normalt kopparjärn så kommer bommen att kännas mer svängd om man sätter i ett vidare kopparjärn? eller? & då är det inte säkert att sadeln passar längs med ryggen längre?

rätta mej gärna om jag har fel. :bow:

Sv: bates sadlarna.

Jag har haft en bates caprilli allround.
Den sadeln låg bra efter ryggen med det blåa men var alldeles för trångt över manken men när den låg bra över manken (vit) blev det en konstig anläggningsyta på ryggen. Fick kännslan av att den blev lite banan formad.
Jag tror att du har rätt...
Dels upplevde jag det som att den blev mera svängd men jag har också hört dett på flera håll att den blir svängd med vidare järn.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 231
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 200
Senast: super
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?