Batterier till sladdlösa klippmaskiner

gylle

Trådstartare
Någon som vet om det finns billigare "kopior" av batterier passande till klippmaskiner (verkar som om de flesta normalstora har samma batteri i alla fall Heiniger, Lister, Alfalaval mfl), gjorde ett försök att googla men fick inget napp men när man ser att det finns "kopior" till andra sladdlösa maskiner typ skruvdragare, borrmaskiner odyl och dessa för samma styrkor ligger runt 250-300:- så känns det inte kul att springa iväg och beställa nya orginal för över 1000:- om det finns billigare.

Jag dödar batterierna på löpande band då jag så sällan använder den sladdlöse (alla rutinerade klipps med sladdmaskin) men nu behöver jag den och alla 3 batterierna jag har till den är stendöda då de inte varit laddade på ett par år, risken är stor att nästa jag köper går samma öde till mötes så ju billigare ju bättre, så någon som vet om det finns kopior även på dessa batteri ?

Sv: Batterier till sladdlösa klippmaskiner

Googla på orden batteri och experten :)

De har batterier till allt möjligt, så de kanske även har till klippmaskiner..

Har kollat dem redan har till alla möjliga sladdlösa verktyg men inga till klippmaskiner tyvärr.

Synd, men om jag vore du skulle jag ringa dem och höra om de vet var du ev kan få tag på några. De kanske t o m kan fixa åt dig.

Klippmaskiner är väl kanske inte det vanligaste verktyget som folk letar batterier till ;)

Klippmaskiner är väl kanske inte det vanligaste verktyget som folk letar batterier till ;)

VA :confused: e de inte har inte alla hushåll en klippmaskin i gömmorna :angel:

Nej men hoppet steg lite när jag blev klok på att det verkar vara samma batteri till alla de stora sladdlösa jag hittat, och de används ju dessutom inte bara av hästfolk utan även till får, kor mm märkena verkar i alla fall finnas minst i hela europa så antalet sladdlösa maskiner i bruk borde ju logiskt inte vara så försumbart som man tänker vid första tanken. Ser man till att de tagit fram kopior till ett mkt stort antal olika verktyg i alla de modeller och märken varje enskild sort borde ju inte vara så mkt större än vad hela gruppen sladdlösa klippmaskiner är iom att alla har samma batteri

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka