Batterivantar

Gry

Trådstartare
Och nu har kölden kommit till Småland och aktualiserat mitt behov av varma vantar. Har sett att ex Jula har billiga vantar m värmeslingor i. Räcker den kvalitén för löjligt kalla händer till en ryttare m en häst? Eller måste man upp betydligt mer i pris?

Har ni några erfarenheter? Andra tips?

Och nu har kölden kommit till Småland och aktualiserat mitt behov av varma vantar. Har sett att ex Jula har billiga vantar m värmeslingor i. Räcker den kvalitén för löjligt kalla händer till en ryttare m en häst? Eller måste man upp betydligt mer i pris?

Jag har inte testat och är nyfiken på svar!
Däremot undrar jag hur länge de håller. Men för 200 kr kan det vara värt att testa. Jag tror jag ska beställa ett par. Jag fryser så himla lätt.
Elsulor har jag. Vantar har jag tänkt köpa. Kan man komma så billigt undan vore det ju toppen!

Jag har ett par billiga, kanske från jula. De är tjocka och lite klumpiga, inga värmeslingor i fingrarna utan mer i själva handen. Trevliga på en uteritt på snäll häst eller till och från ridhuset. Är sugen på ett par sockar med värmeslingor, Clas Olle hade billiga sånna.. :)

Är de inte varma eller har ni väldigt kallt? Bor på västkusten.
Jag fryser iaf mindre med andra vantar. Som iof är lite tjockare.

Jag använder mina ytterst sällan. Är det lite kallt är de för klumpiga och är det mycket kallt behöver jag varmare vantar.

Jag bor i Sthlm.

Något av det kallaste som finns att göra på vintern, tycker jag, är att mocka. Att hålla i en iskall metallgrep är ju gräsligt. Det kvittar nästan vilka vantar jag har på mig - jag fryser om händerna ändå...

Jag har ett par kvalitetsvantar 350 kr. tjocka som as och man svettas massor i dom med värmen på.
Fryser man så räcker de med 2 minuter värme påsatt å är man vettig ist. Så då stänger ja av om= spar massa batteri. men har man på de hela tiden räcker de 5 timmar.

• Gilla
Reactions: Gry
Jag har ett par kvalitetsvantar 350 kr. tjocka som as och man svettas massor i dom med värmen på.
Fryser man så räcker de med 2 minuter värme påsatt å är man vettig ist. Så då stänger ja av om= spar massa batteri. men har man på de hela tiden räcker de 5 timmar.

Som heter?

Jag har köpt "körhandskar". Löjligt dyra men enda hjälpen när kylan kommer. De fanns i xxx-small :laugh:
När jag kör vill jag ha smäckra handskar, de andra jag provade var alldeles för klumpiga.
Min storlek fanns bara med synteshandske. De övriga storlekarna i skinn. Skinn är bättre då det ger bättre grepp för tömmarna/tyglarna än synteshandsken.
Dessa ger en bra underhållsvärme.

Mina favoritvantar hittade jag i Ullared en gång. Skinnvantar (3-finger-modell) med fluffigt foder. Har letat efter nya varje gång jag varit där, för mina gamla är rätt trasiga nu, men har inte sett sådana igen... :( Dessa vantar håller mig faktiskt varm, till och med när jag mockar.

Detta är förvisso inget med värmeslinga så jag ber om ursäkt för lite halvt OT.
Men Hestra har toktjocka tumvantar av skinn med jättefluffig insida som håller iallafall mina extremt frusna händer svettiga, även när graderna kryper ner mot -15/20

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 775
Senast: lundsbo
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 363
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 302
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 863
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka