Bayticol som lusmedel

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare martina_81
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 225
M

martina_81

Vill bara höra lite med er om ni nån gång använt Bayticol som avlusningsmedel till häst/hästar. Det är ju egentligen till för nöt och får, men har hört att det funkar även till häst
Hur har det i så fall funkat och hur reagerar era hästar på det? några eventuella biverkningar??

Sv: Bayticol som lusmedel

Vi använder det när vi får löss/pälsätare på våra hästar. Brukar vara någon varje år. Fungerar kanonbra! Två behandlingar och sedan är de lusfria.

Vi har inte haft några reaktioner eller biverkningar på hästarna. Har tom använt det på dräktiga ston.

Liknande trådar

Kropp & Själ Sååå … har fått det en gång tidigare via regionen men nu kräver de att man tar antihormoner först. En av dem får inte tas av kvinnor...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 391
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
551
Senast: Mearas
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka