Sparrisen123

Trådstartare
Någon här som använder sig av en bb creme (alternativt tinted moisturizer) och kan säga vilka som är bra och vilka som är anus?
Jag har gett upp med foundations, det går inte på sommarhalvåret :crazy: Tänkte därför prova med en bb creme och en bra concealer istället.
Den bör ha hög solskyddsfaktor och passa problemhy (torr som fan och fnasig på vissa ställen, acne, blank ibland, röd...) och inte vara för täckande, men det är väl ingen bb creme...

Har kollat på t.ex. Too Faced, Clarins, Estée Lauder, Smashbox... Samt alla de billiga. Men vad ska man välja?
 
Sv: BB Creme?

Jag har en från Estée Lauder som jag gillar starkt (har spf 15 vilket är guld värt på våren/sommaren). Men jag har inte testat några andra så jag har inget att jämföra med.
 
Sv: BB Creme?

Var har du köpt den?
När jag kollade på Kicks hemsida har de bara en från Estée Lauder, och den har spf 35. Det är ju iofs ännu bättre, men funderar på om de har flera olika så är det antagligen mer som skiljer dem åt...
 
Sv: BB Creme?

Vad är det som gör att en foundation inte fungerar på sommaren?

Jag använder denna:

424351_l.jpg


och jag älskar den! Den har spf 30 och känns otroligt lätt på huden samtidigt som den jämnar ut min hudton jättebra. Jag har ganska ljus hy men har medium i denna, så jag tycker den är ganska ljus i tonerna. Jag har torr och väldigt känslig hy men denna tycker min hy om. Den dämpar lätta rodnader som är mitt största "problem", annars har jag väldigt fin hy. Använder alltid en dagkräm under. Den är väldigt billig också, runt 90 kr!
 
Senast ändrad:
Sv: BB Creme?

Bra fråga varför det inte går med foundation :crazy:
Dels är det nästan omöjligt att hitta en bra färg på sommaren. Sen måste det vara någon kombination av foundation/värme/svett/sol som inte min hy tycker om, för jag får enorma acneproblem när jag använder foundation sommartid. Det enda som kan fungera är en lätt puderfoundation, men jag har inte hittat nån sån som jag trivs med.
Förra året (eller om det var året innan) hade jag nån bb-creme från Garnier tror jag det var, och då mådde ansiktet bättre. Dessvärre fanns den inte i nån färg som var riktigt bra.
 
Sv: BB Creme?

Då förstår jag:). Jag upplever att bb-cremen jag använder fungerar både med och utan solbränna, det märks inte så mycket att jag ändrar nyans för den smälter in så bra i den hudton jag har. Jag har också haft den från garnier men den fungerade inte på mig, jag tycker den var svår att jobba in i huden på ett bra sätt och som du säger så passade deras färger inte mig. Denna från maybelline är som en andra hud för mig:). Jag antar att det bara är att prova sig fram som gäller! The body shop har en också som jag tycker verkar lite intressant.
 
Sv: BB Creme?

Det låter ju bra! :) Jag är visserligen ganska likblek året runt, men på sommaren blir jag lite mindre likblek och det ställer oftast till problem. Vore ju bra om den här fungerar även då :)
Jag tycker att Maybelline ofta brukar ha bra budgetsmink så kanske ska titta om den finns i en färg för mig :) The Body Shop har jag inte tittat på... Kanske värt ett besök!
 
Sv: BB Creme?

Bra fråga varför det inte går med foundation :crazy:
Dels är det nästan omöjligt att hitta en bra färg på sommaren. Sen måste det vara någon kombination av foundation/värme/svett/sol som inte min hy tycker om, för jag får enorma acneproblem när jag använder foundation sommartid. Det enda som kan fungera är en lätt puderfoundation, men jag har inte hittat nån sån som jag trivs med.
Förra året (eller om det var året innan) hade jag nån bb-creme från Garnier tror jag det var, och då mådde ansiktet bättre. Dessvärre fanns den inte i nån färg som var riktigt bra.

Nu kanske jag framstår som konstig, men du har inte tänkt på att låta huden vila från smink sommartid? Mestadels i alla fall, så kan man ha täckande smink om man ska ut på kvällen t ex. Man är ju ändå mycket utomhus på sommaren och då är det ju mer praktiskt utan.
 
Sv: BB Creme?

Jag låter bli smink ganska ofta året om :)
Men vid vissa tillfällen känner jag mig helt enkelt inte bekväm utan smink pga min gräsliga hy, och även om det inte är så ofta som jag använder foundation så går hyn bananas på sommaren :crazy:
 
Sv: BB Creme?

Jag har bara testat en BB Creme, Cliniques, och jag älskar den. Jag har alltid haft svårt för foundations dels för att min hy är känslig och torr och lätt börjar flaga men också för att jag har fräknar och om det blir för täckande så tycker jag inte det känns som "min" hy.

Min hy reagerar inte på BB Cremen och den täcker små rodnader och porer och jämnar ut hudtonen. Men fräknarna syns. Känns som min hy fast bättre, tycker mycket bättre om den här är ngn foundation jag testat. Sitter bra också.
 
Sv: BB Creme?

Jag låter bli smink ganska ofta året om :)
Men vid vissa tillfällen känner jag mig helt enkelt inte bekväm utan smink pga min gräsliga hy, och även om det inte är så ofta som jag använder foundation så går hyn bananas på sommaren :crazy:

Aha, då är jag med!
Bara en fundering jag hade.
 
Sv: BB Creme?

Tack även för ditt tips :)

Nu har jag några stycken att prova och se om någon känns bra och finns i rätt färg :)
 
Sv: BB Creme?

Var har du köpt den?
När jag kollade på Kicks hemsida har de bara en från Estée Lauder, och den har spf 35. Det är ju iofs ännu bättre, men funderar på om de har flera olika så är det antagligen mer som skiljer dem åt...

Jag har fått min i present, men jag gissar att den är köpt på nk i Stockholm.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp