BE-körkortets teori - app/online-tjänst?

Lupino

Trådstartare
Är det någon här som försökt öva på BE-körkortets teori och har provat använda en online-tjänst eller en app för att öva på frågorna? Det är viktigt att det är BE-frågor och inte bara B.

Jag har redan B-körkort och har BE-boken hemma så det är egentligen bara frågorna som är intressanta.

Hur snabbt lyckades du läsa in teorin?

Är det någon här som försökt öva på BE-körkortets teori och har provat använda en online-tjänst eller en app för att öva på frågorna? Det är viktigt att det är BE-frågor och inte bara B.

Jag har redan B-körkort och har BE-boken hemma så det är egentligen bara frågorna som är intressanta.

Tog BE i höstas, dock köpte jag "paket" via körskola och kunde alltså göra teoritest via deras hemsida.
Jag läste körkortsboken samt BE-boken 1gång (skummade), sen gjorde jag tester och läste på efter behov, fördjupade mig i sådant jag visste att jag var dålig på, etc.

Tippar på att jag la 5-7 kvällar totalt över 4 veckors tid. Gjorde då kanske 10-15 teoriprov totalt via körskolans hemsida, samt checkade av att jag kunde frågorna som finns i be-boken.

Gjorde det förra sommaren. Köpte även teoripaket på en körskola, tror det kostade 1600. Då ingick deras webbportal med tester.

La någon timma/kväll i ca en vecka innan testet. Gjorde tester och läste boken.

Jag gjorde teorin över tre påskdagar för många år sedan, då körde jag Bonniers Trafiklexicon på skiva (ja, så länge sedan är det - säg 10 år).

Jag tyckte inte BE-delen var något speciellt, jag hade mer att göra med b-delen.

Jag använde en onlinetjänst (minns dock inte vilken) där jag valde fritt antal prov och jag hade väl en månad på mig tror jag till uppkörningsdatum.
I efterhand kan jag konstatera att det var lite klent med BE-frågor för jag hade precis minsta antal rätt för att klara men jag var glad att det var mycket B-frågor iom att det var 20 år sen jag skrev senast.

Det verkar som att ni är flera som lyckats på väldigt kort tid, imponerande! Jag hade hoppats få något bra tips om en app dock :). Bilskolan vill ha 500 kr och jag tänkte se om jag kunde komma billigare undan...

Jag läste igenom boken dagen före uppskrivningen (skummade typ) och hade 2fel. Läste inget på körskolan utan köpte bara böckerna.
Det va mest b-korts frågor och väldigt logiskt. Uppkörningen hade jag tagit 1körlektion innan för att få lära mej manöverbanan och säkerhetskontrollen, sen hyrde jag färdigt ekipage och körde upp veckan efter.

Tyckte det va busenkelt att ta och i och med att jag inte tog mer än 1lektion allt som allt så gick det ju väldigt fort.

Liknande trådar

Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: Fetaost
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 224
Senast: qitis
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
452
Senast: tanten
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 378
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka