BE-uppkörning HJÄLP!

Sv: BE-uppkörning HJÄLP!

Underbart! Såg ut så här :)
Återstår bara att kolla om jag kan typa om, väga upp eller på något sätt få min Boj 216s till en 2-tons... på dragstången står 1098-2000kg, men nu är vi ju i Sverige.... Rent av någon här som vet?
 
Sv: BE-uppkörning HJÄLP!

Grattis vad kul för dig! :)
Vet inget om typning men jag tänkte fråga dig hur du har gjort när du gjort allt själv som du skrev? Jag ska försöka ta BE till våren och behöver tips. :cool: Var kan man få tag i frågor att träna på osv.
Lycka till och hoppas att du får bra svar om typningen :)
 
Sv: BE-uppkörning HJÄLP!

Klart du ska ta BE, idag har det hunnit sjunka in och det känns.. konstigt! :bump:
Jo, använde vanliga körkortsboken för BE-teorin, köpte ett häfte BE-att köra med släpvagn/husvagn (tror den hette det-redan glömt) från STR 60 :- på trafikskolan. Läste på och övade på cd-rom skivan för B som jag hade kvar sen innan. Sen letade jag på internet (vv.se) efter pm för uppkörning där säkerhetskontroll/funktionsbeskrivningarna finns beskrivna, i bilagorna till pm:et finns BE teknik- bromsförklaringar. I lagrum 2003 nr 35 finns manövreringsbanan och beskrivning av hur uppkörningen går till. Lite i Trafikförordningen också hittat på internet, och sen hjälp från äldre trådar och denna här på buke!
Total summa för BE 1180:- :angel: :angel: (Hade ju körkortsbok och tillståndet kvar för övningsköringen...) Tack alla som delat med sig av sin vetskap!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 333
Senast: gul_zebra
·
Hästmänniskan Som rubriken säger, har uppkörning nu på tisdag :crazy: Tiden har trillat iväg och jag är inte 100% förberedd. Teorin gick galant...
2 3
Svar
50
· Visningar
18 077
Senast: Bellini
·
Utrustning Är trött på att köra enaxlat släp så jag har bestämt mig för att ta BE-kort! Fixar att köra trailer hyfsat nu (enligt mig själv :d) -...
2 3
Svar
40
· Visningar
11 529
Senast: Nominous
·
B
Hästmänniskan Jag håller på att ta BE-kort för att få köra transport med vår bil (överskrider 3.5-tons gränsen). Jag har läst mycket teori hemma och...
Svar
5
· Visningar
9 132
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp