Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det vc du ska till? Ring en annan i så fall. Min vc har drop in alla vardagar så kan dom inte ordna tid kan man alltid gå på drop in.
Chefen ringde och sa att han fixat en tid hos företagshälsovården med orden "jag tyckte att en vecka var lite väl lång tid att vara borta från jobbet för en sån sak". Men dom hade inga tider här i Uppsala, så istället ska jag åka till Arlanda flygplats där dom också har någon mottagning.
Nåt så in i helvete stressad över att jag ska till en plats där jag inte varit förut, inte vet var jag ska parkera, inte vet var jag ska gå, träffa någon jag aldrig träffat förut.
Jag fattade inte ens vilken tid jag skulle vara där först. "Klockan halv elva" sa chefen. Jag kunde bara inte få in vilken tid det var förrän jag frågade hur det skrivs digitalt. Det var helt omöjligt att räkna baklänges från 11. Och han tycker att en vecka är för lång tid att vara hemma från jobbet![]()
Men vilken chefbra om han vill hjälpa till och fixa en tid snabbare, men anledningen?!
Om du inte orkar åka dit kan du ju söka på en annan vårdcentral? Alltså chefen kan väl inte tvinga dig att just ta emot den vården?
Du låter ju helt sönderstressad. Har du fått någon hjälp (typ KBT eller nåt) eller är det tänkt att du ska få det?
Företagshälsovården är en bra grej. För min del innebar det besöket att jag fick svart på vitt att mina sömnproblem, min stress och mina problem med närminnet berodde på jobbet och inte på något annat (för då krävs ju ytterligare åtgärder för att helheten ska bli bra).
Försök att inte ta åt dig av vad din chef tyckte om sjukskrivningen nu, även om det såklart är svårt. Han beter sig idiotiskt helt enkelt. Angående att ta dig till läkaren, så kan du kanske försöka få med dig sällskap dit? Om inte, hoppas jag du hunnit läsa på med lite kartor och onlineinformation om vart du kan parkera etc. Jag tycker också sånt är stressande, beroende på vart jag ska och mitt ärende. Om ärendet är stressande i sig, blir ju allt runtomkring också stressande om man ska till en helt ny plats. Åk dit i tid bara, så du slipper onödigt tidsstress.
Kram!