Bearded collie

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tiggertjejen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 018
T

Tiggertjejen

Vem här har bearded collie?

Vallar ni med dem?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bearded collie

Det finns en förening för vallande beardisar om du är sugen på att testa... Kan pmá lite om dom om du vill :smirk:

Sv: Bearded collie

Jag har en bearded collie. En mycket trevlig och otroligt lättlärd ras. Har honom inte som vallhund men syns att det finns där. Han brukar följa med mig då jag rider och då försöker han valla hästen.
Min lilla syster har haft med honom till några som hade ankor och dom kunde han valla.
Har klippt honom med en klippmaskin och det blev jätte bra. Skönt att slippa den långa pälsen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 422
Senast: ildiko
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 744
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 311
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka