Beardisar =)

Inte jag men en utav mina bästa vänner har en :D
pinntokig och badtokig samt avskyr hästar för de stjäl ju mattes tid. :D
 
Klippt som hon är nu tar dat "bara" några timmar :smirk:
Är hon oklippt brukar ja torka henne med hårtorken. Annars tar det nästan ett dygn!
Hon har så grymt mycket päls!!

Men hon är världens mysflicka och underbart snäll mot allt och alla :love:
 
Hari ngen renrasig utan ne korsing med border collie oxå=)
underbar=)
 
Inte längre...eller ok, hon var blandis (beardis-Kelpie), men åååh så mkt av henne jag ser i beardisarna!
Bilder finns på min hemsida, men de är egentligen inte så bra. (Hon var den svarta o lurviga.)

Jag kommer antagligen ha en beardis senare i mitt liv, trots att pälsen kan kräva mkt jobb! De är ju bara så underbara!!! :love:
 
Jag har en beardistik! Den bästa hund jag haft, jag har henne klippt så det är inte så mycket jobb med pälsen. Helt underbar i tempramentet, har funderat på att skaffa en till om något år eller så.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 427
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 179
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 089
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 585
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp